După ce în primele trei luni și jumătate din acest an nu s-a lucrat nimic pe lotul Colonești-Pitești din drumul expres Craiova-Pitești, lucrurile s-au schimbat cu 180 de grade.
Angrenate în construirea a aproape 400 km de autostradă și drum expres, peste tot în țară, firmele omului de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu păruseră a ”obosi”. Senzația unui privitor din afară era aceea că Dorinel Umbrărescu s-a întins mai mult decât îi e plapuma și că nu poate duce la bun sfârșit toate lucrările contractate. Din varii motive.
Printre loturile de drumuri de mare viteză lăsate de izbeliște o vreme s-a numărat și lotul Colonești-Pitești din drumul expres Craiova-Pitești. Contractul pentru lotul 4 Coloneşti-Piteşti a drumului expres DEx12 Craiova-Piteşti a fost semnat în 2021.
”Din păcate, nu e nicio șansă să se circule anul acesta pe toți cei 120 km ai drumului expres (şi pe lotul Craiova-Balş se lucrează n.r.)… Realitatea din teren: pe cei 32 km de drum expres din Argeș bate vântul. Şantierul e înghețat. Muncitorii și utilajele constructorului nu au mai revenit la treabă după sărbătorile de iarnă”, a informat ex-secretarul de stat Horaţiu Cosma. O făcea acum o lună și jumătate.
Dorinel Umbrărescu a sunat mobilizarea
De atunci, însă, lucrurile s-au schimbat. Din fericire, zilele trecute firmele magnatului băcăuan au revenit pe șantier. Și au revenit în forță. Se muncește în ritm susținut, inclusiv noaptea. Potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, pe lotul menționat s-a ajuns la un stadiu al lucrărilor de 48%.
”Mobilizare bună pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova–Pitești. Constructorul român (firmele din grupul UMB – n.r.)… a reluat lucrările în șantier și a ajuns la un stadiu fizic de 48%. Tronsonul de 31,82 km Colonești-Oarja (Pitești – n.r.), care va face legătura cu A1, trebuie deschis anul acesta“, a anunțat dl Pistol, printr-o postare pe Facebook.
Firmele din grupul UMB au mai construit și tronsoanele 2 și 3 (Colonești-Slatina și Slatina-Balș) ale drumului expres Craiova-Pitești (DEx12). Cele două loturi au fost dat în folosință în iulie 2022, respectiv în decembrie 2023. Ambele, înaintea termenelor contractuale.
Drumul expres Craiova-Pitești, finalizat anul acesta, integral
Pe celălalt lot al DEx12 aflat în execuție, Craiova-Balș, lucrează o asociere condusă de firma turcească Ozaltin Insaat. Ritmul de execuție este și acolo unul bun. ”Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio Construction Works a trecut de ceva timp la așternerea primului strat de asfalt și a demarat montarea grinzilor la pasaje. Și aici sunt pe șantier sute de muncitori și utilaje”, a informat recent publicația Euro Oltenia.
Termenul de finalizare a lucrărilor e decembrie 2024. Sunt șanse mari ca el să fie respectat.
Revenind la lotul Colonești-Pitești, termenul contractual de finalizare a lucrărilor este 15 noiembrie 2024. Dorinel Umbrărescu pare decis nu doar să-l respecte, cu chiar să-l devanseze. Strategia sa, de a opri munca pe unele șantiere, pentru a-și concentra forțele pe cele cu termen scurt de finalizare, a dat până acum roade.
sursa foto: DRDP Craiova, capturi video