Prezentată abia acum patru zile, de şeful suprem al grupului Renault, Luca de Meo, şi de şeful mărcilor Dacia şi Lada, Denis le Vot, noua Dacia Bigster a surprins pe foarte multă lume.

În principal, din cauza faptului că, exceptând unele detalii de design, noul SUV de segment C al Daciei nu pare să mai aibă foarte multe lucruri în comun, nici cu fratele mai mic Duster, nici cu alte modele ale mărcii.

Un lucru trebuie avut, însă, în vedere, atunci când încercăm, fiecare dintre noi, să ne facem o părere despre Bigster: e vorba aici despre un concept. O declaraţie de intenţii, un exerciţiu ce prefigurează viitorul.

Ca şi în cazul altor constructori de automobile, versiunile de serie vor prelua unele idei şi soluţii de la maşina-concept, dar vor exista diferenţe semnificative faţă de aceasta.

Semnătura în Y a blocurilor optice spate, caracteristică Daciilor din ultima generaţie

Nouă ne-a plăcut designul noii Dacia. E unul îndrăzneţ, futurist, care inspiră încredere şoferului şi respect celorlalţi participanţi la trafic.

Privită din faţă, Dacia Bigster aminteşte de Range Rover sau de Jeep Cherokee. Din profil, liniile par a semăna cu cele ale lui Volvo XC90, etalonul în materie de siguranţă în lumea SUV-urilor.

Şi totuşi, Dacia Bigster nu copiază nici Range Rover, nici Volvo, ci este originală.

Profilul sugerează o robusteţe tipică Volvo

Interesantă şi soluţia clanţei camuflate a portierelor din spate; nu e noutate, o mai folosesc şi alţi constructori, de decenii, dar la Bigster pare că accentuează ideea de fluiditate a liniilor maşinii. Dă bine, credem noi.

Multă lume a spus că designul e perfectibil. Sigur este, doar toate sunt. S-a mai spus că nu era necesar un designer spaniol ca să schiţeze conceptul Bigster; sunt destui designeri români capabili chiar de mai bine, lucru care iarăşi poate e adevărat.

Interesant e, însă, ce va fi sub caroseria prezentată de cei de la Renault. Despre motorizări şi transmisii nu ştim, oficial, nimic.

A surprins absenţa emblemei tradiţionale Dacia, precum şi schimbarea fonturilor

Putem, însă, spera că nu se va monta şi pe Bigster motoraşul de un litru, ci propulsoare mai mari.

O astfel de maşină „cere”, credem, un motor de minimum 1,3 litri, deşi sunt automobilişti care cred că sub 1500 cmc riscăm să vorbim de submotorizare.

Or, chestia asta vine în contradicţie cu filozofia „downsizing”, atât de dragă şefilor grupului Renault.

Iarăşi interesant va fi ce motor electric îl va „ajuta” pe cel termic, pentru că e foarte probabil că Dacia Bigster va fi oferită şi în versiune hibridă (sperăm, plug-in, care să se poată încărca la priză).

Având în vedere că vor trece minimum 2-3 ani până când vom putea vedea şi analiza şi Dacia Bigster de serie, avem încredere că inginerii Daciei şi cei ai Renault vor alege soluţiile optime.

sursa foto: Dacia groupe Renault

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here