Dacia Jogger, prima maşină hibridă din istoria Daciei, va fi prezentată la Salonul Auto de la Paris

Date:

Share post:

Dacia Jogger, prima maşină hibridă din istoria mărcii Dacia, va fi prezentată publicului la Salonul Auto de la Paris, care va avea loc între 17 şi 23 octombrie.

La aproximativ un an de când prima maşină Dacia Jogger a fost prezentată publicului (în septembrie 2021), gama Jogger se lărgeşte şi cu un model care beneficiază de motorizare hibridă, benzină şi electrică.

Scrisesem încă din septembrie 2021 că existau zvonuri privind faptul că pe Jogger va fi oferită şi o motorizare hibridă; azi, colegii de la Radio France Internationale le-au confirmat.

„Standul Dacia (de la Salonul Auto de la Paris – n.r.) va găzdui un demonstrator al motorului HYBRID 140, motorizare care va fi folosită în premieră în gama Dacia pe modelul Jogger”, au scris cei de la RFI.

Tot la Salonul de la Paris, Dacia va prezenta o serie limitată a modelului Duster, intitulată „Mat Edition” şi pentru care comenzile vor fi deschise înainte de sfârşitul acestui an.

Modelul Duster în serie limitată va fi disponibil într-o singură configuraţie, cu o nuanţă de caroserie exclusivă şi va beneficia de echiparea de vârf din punct de vedere mecanic a mărcii Dacia : motorul TCe 150 cuplat cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC, a informat Dacia, printr-un comunicat de presă.

Iubitorii mărcii Dacia care se vor afla la Paris în perioada în care Salonul Auto va fi deschis vor putea vedea pe viu şi prototipul Dacia Manifesto, prezentat doar online la mijlocul lunii trecute şi care a fost conceput exclusiv pentru a prezenta viitorul mărcii româneşti în epoca electromobilităţii.

Revenind la Dacia Jogger: maşina a fost oferită iniţial doar cu micul motor de un litru şi 100 CP, în variantele benzină şi benzină-GPL, opţiune care a fost destul de criticată: maşina e destul de mare, ir cu şapte pasageri şi bagaje, e puţin probabil ca un motor atât de mic să ofere prestaţii decente.

Versiunea hibrid, însă, e cu totul altă poveste: din câte am aflat noi, va fi vorba despre un motor de 1,6 litri pe benzină, care va fi ajutat electric. Nu se cunosc, încă, alte detalii despre puterile oferite, dar cu siguranţă ele vor fi cel puţin decente.

Ce se ştie precis: sistemul de propulsie (aşa-numit E-Tech) se bazează pe motorul pe benzină de 1,6 litri și este dezvoltat de Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, de găsit şi pe modele hibride Captur şi Megane. Motorul pe benzină va ju asistat de două motoare electrice, dintre care unul cu rol de starter-generator.

Puterea maximă livrată va fi de 140 CP. Din ansamblu va mai face parte o baterie Litiu-Ion de 1,2 kWh și o transmisie multimodală fără ambreiaj, care va face conexiunile necesare între motoare.

Standul mărcii româneşti, la Salonul de la Paris, va fi amplasat în hala 6 a complexului Paris Expo Porte de Versailles.

sursa foto: Dacia groupe Renault

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Teatrul Alexandru Davila Pitești, la festivaluri de teatru la Suceava, Buzău și Reșița

Actorii de la Teatrul Alexandru Davila din Pitești vor...

Muzica zilelor noastre: O simfonistă dedată rockului

Nimeni alta decât instrumentista bucureșteană Natalia Pancec. Șef partidă...