În data de 11 mai 1968, la Uzina de Automobile Piteşti începea, oficial, munca la prima maşină din istoria mărcii româneşti.

Era o Dacia 1100, model produs după o licenţă oferită de constructorul francez Renault şi care copia fidel o maşină de succes în Franţa acelor ani, Renault 8.

Prima Dacia 1100 a ieşit de pe benzile de producţie la finele lui august acelaşi an şi a fost oferită preşedintelui de atunci, Nicolae Ceauşescu.

Peste 37.000 de Dacia 1100 au fost produse la uzina Dacia, până în anul 1972, atunci când a fost înlocuită în producţie de Dacia 1300.

Vechiul 1100 era doar asamblat la Mioveni. Motoarele şi cutiile de viteze veneau de la uzine Renault din Franţa şi Spania, în vreme ce în ţară se produceau doar geamurile, parbrizul, scaunele şi banchetele şi câteva componente electrice.

Dacia 1100 avea un motor mic, de 1108 cmc, montat în spate, ceea ce producea deseori probleme cu răcirea. Însă, interesant, avea frâne cu discuri pe toate patru roţile, într-o vreme în care erau preferaţi tamburii.

Acele exemplare care mai sunt în stare bună de funcţionare şi estetică se vând azi pe sume de ordinul miilor de euro.

sursa foto: 7Est/Retromobil

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here