Grupul Renault încearcă să îşi separe operaţiunile privind automobilele cu propulsie electrică de cele tradiţionale, axate pe maşini dotate cu motoare termice, a informat azi portalul de ştiri economice Economedia, citând Automotive News Europe, astfel că uzina Dacia Mioveni ar putea avea alt acţionar majoritar.
Preşedintele-director general al Renault, Luca de Meo, a precizat că se va recurge la separarea operaţiunilor „electrice” de cele pe combustie din dorinţa de a ţine pasul cu producătorii ca fabrică exclusiv maşini electrice, cum ar fi compania americană Tesla.
Luca de Meo a mai spus că „planul nu este de a împărți compania în două, ci de a crea două entități separate cu aproximativ 10.000 de angajați fiecare, cu un potențial parteneriat pe partea de motoare cu combustie internă”.
Operaţiunile privind maşinile electrice ar urma să fie localizate exclusiv în Franţa, în vreme ce maşini cu motoare cu ardere internă se vor produce, în continuare, în ţările în care Renault deţine/controlează unităţi de producţie: Maroc, Turcia, Brazilia, dar şi la Mioveni, în România.
Deocamdată, singurul model electric al mărcii Dacia, micuţa citadină Spring, nu e produs la Mioveni, ci la o uzină a grupului Renault din China şi nici nu ştim să existe planuri de fabricare a ei în Argeş.
Pentru partea de maşini echipate cu motoare cu ardere internă grupul Renault caută parteneri şi, potrivit sursei citate, a şi primit deja propuneri în acest sens.
Economedia scrie că francezii ar intenţiona să păstreze doar o cotă de 40% din operaţiunile tradiţionale, ceea ce ar însemna că (şi) uzina Dacia Mioveni ar putea avea un alt acţionar majoritar.
Ideile şefului suprem al Renault, Luca de Meo, sunt de dată mai recentă. La începutul anului trecut, când a fost prezentat amplul proces de restructurare şi consolidare a operaţiunilor (aşa-numitul Renaulution), Luca de Meo nu a suflat o vorbă despre separarea operaţiunilor şi căutarea de parteneri.
sursa foto: ArgesulOnline.ro/Ionel Iancu