Directorul general al Automobile Dacia SA, dl Cristophe Dridi, a declarat, la finele săptămânii trecute, că la uzina de la Mioveni se „trage” din greu pentru a se satisface cererea de maşini echipate cu motoare care funcţionează şi pe benzină, şi pe GPL.

„Avem tot mai mulţi clienţi care întreabă de GPL, dar avem o capacitate limitată de a-l instala pe maşini în uzină şi implicit acest lucru limitează oferta.

Din acest motiv vom investi şi vom creşte anul acesta capacitatea de producţie. Vrem să răspundem cererii clienţilor pe fondul cererii mari de GPL”, a declarat dl Dridi, citat de Ziarul Financiar.

Potrivit şefului Daciei, din ce în ce mai mulţi români se îndreaptă înspre motoarele cu GPL, deşi, deocamdată, principala piaţă pentru Daciile cu GPL rămâne Italia.

Ţară în care, de altfel, îşi au sediile cele mai multe firme producătoare de instalaţii GPL auto.

La noi, preferinţa pentru GPL nu ţine cont de ecologie sau de poluarea redusă, ci doar de preţ.

Asta pentru că statul român, deşi la nivel declarativ se face că luptă cu poluarea, nu acordă niciun fel de înlesniri fiscale automobiliştilor care poluează mai puţin, folosind GPL-ul.

Spre deosebire de România, în majoritatea ţărilor europene se acordă reduceri de taxe şi impozite celor ce folosesc carburanţi mai puţin poluanţi, cum ar fi GPL, CNG (gaz natural comprimat), E 85 (bioetanol cu maximum 15% benzină) sau biodiesel (carburant obţinut din uleiuri vegetale).

De fapt, la noi în ţară unii dintre aceşti biocombustibili nici nu sunt oferiţi la vânzare.

În imaginea de sus, un motor 0,9 litri TCe convertit să funcţioneze şi cu GPL.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here