Un tren interregio care circula pe ruta Bucureşti-Piteşti-Craiova nu a oprit la semnalele care indicau „Stop”, la intrarea în staţia CFR Goleşti şi a rupt macazul de linie. Incidentul s-a petrecut aseară.

În vagoanele trenului se aflau aproximativ 40 de călători, după unele surse, respectiv în jur de 100, după altele. Niciunul dintre aceştia nu a fost rănit. Din fericire, trenul nu a deraiat, cum se mai întâmplă în astfel de situaţii.

„Din București s-a sesizat la mecanicul de locomotivă că legătura între conductori nu este corectă. Mecanicul a făcut de două ori apel la controlorul de tren, care nu a putut să îl ajute cu nimic, deoarece nu știa unde este frână de mână. Acesta ne-a întrebat pe noi unde este frâna. Nu este normală o astfel de situație. M-am speriat foarte rău. Am trecut prin momente de groază. Mecanicul a sărit printre noi, ne-a spus să ne dăm la o parte, să îi acordăm culoarul liber, că să poată să ne salveze. A trebuit să treacă în cealaltă rezervă pentru a ne salva viețile. Erau peste 100 de persoane în tren”, a spus o pasageră a trenului rămas fără frâne, citată de site-ul ClubFeroviar.ro.

Două ambulanţe au sosit la gara Goleşti pentru a acorda ajutor medical, la nevoie.

„Cei aproape 40 de călători au fost preluați de un alt tren și și-au continuat deplasarea. La fața locului s-a deplasat echipa operativă a Serviciului Județean de Poliție Transporturi, dar și o comisie de specialitate din cadrul Agenției de Investigare Feroviară Română, pentru efectuarea cercetărilor. În cauză a fost întocmit dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de neîndeplinire a îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă din culpă, iar verificările continuă pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în care s-a produs evenimentul”, a informat Poliţia, printr-un comunicat de presă.

Trenul implicat în incidentul de la Goleşti e o aşa-numită Săgeată Albastră, un automotor produs în Germania de concernul Siemens (Siemens Desiro).

„Incidentul seamănă ca o picătură de apă cu unul produs în 2011, când frâna unui automotor ”Săgeata Albastră” în care se afla ministrul Transporturilor de la acea vreme, Anca Boagiu, a cedat. Atunci a fost făcută o improvizație prin introducerea unei crenguțe rupte dintr-un copac, pentru a bloca compresorul”, mai informează cei de la Club Feroviar.

Nu au fost nici pe departe singurele incidente în care au fost implicate Săgeţile Albastre nemţeşti. Despre alte asemenea incidente au relatat pe larg cei de la Club Feroviar, în articolul din care am citat şi pe care îl puteţi lectura accesând link-ul de mai jos:

sursa foto: mobilitate.eu/Andrei Marian

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here