Dacia pregătește lansarea unui nou vehicul citadin, 100% electric, pentru anul 2027. E vorba, probabil, de un înlocuitor pentru Dacia Spring.
Am scris mai sus probabil deoarece încă nu e clar dacă noua Dacia electrică va înlocui Spring în gamă. Ar putea, foarte bine, să fie un model complementar celui produs în China. Credem, însă, că Dacia va renunța la Spring întrucât la nivel european sunt favorizate mașinile produse în spațiul comunitar.
Ce știm, deocamdată, despre noua Dacia electrică este că va fi vorba despre o mașină mică (segmentul A), o citadină prin excelență. Fapt întărit de însuși Denis Le Vot, șeful grupului Renault.
”Un nou automobil electric european, nu SF. Dezvoltare rapidă: desenat și dezvoltat în doar 16 luni. Preț accesibibl: disponibil sub 18.000 de euro. Suntem încântați să lansăm noul nostru automobil în segmentul A, fabricat în Europa! Dacia merge mai departe cu oferta de mobilitate electrică accesibilă”, a declarat Denis Le Vot, citat de Profit.ro.
CITIȚI ȘI: Dacia lucrează la lansarea unui nou SUV electric de clasă mică, posibil succesor al lui Spring (februarie 2025)
Potrivit unor surse din interiorul Dacia, mașina va fi construită pe aceeași platformă ca și Renault Twingo. Din păcate, conform acelorași surse, noua Dacia electrică nu va fi fabricată la Mioveni, ci în Slovenia. Acolo, în orașul Novo Mesto, Renault deține o uzină (Revoz, foto) încă din 1989.
În plus, la uzina Revoz din Novo Mesto Renault produce deja Twingo electric, din 2020, ceea ce e un avantaj de necontestat față de uzina de la Mioveni.
Un alt avantaj: de la Novo Mesto la portul Trieste sunt doar 160 km. Care pot fi parcurși, toți, pe autostradă. La fel, producția poate fi exportată înspre Vest folosind autostrada Zagreb-Ljubljana. Noi mai așteptăm încă finalizarea autostrăzii Pitești-Sibiu.
Presa franceză spune că noul model se va numi tot Spring
Publicația franceză largus.fr, una apropiată de grupul Renault, a anunțat că noua Dacia electrică se va numi tot Spring. Chiar dacă va fi vorba despre o mașină complet nouă, diferită de actualul Spring.
Detalii puteți citi în articolul al cărui link îl inserăm mai jos:
sursa foto: Groupe Renault