Ultimul ARO 244 nou nouţ din istoria mărcii e de vânzare. Cât poate costa o astfel de maşină-unicat?

Date:

Share post:

Un mehedinţean din Drobeta Turnu Severin, dl Miodrag Luca, a avut surpriza vieţii lui atunci când a aflat că este de vânzare un ARO nou-nouţ, care n-a fost înmatriculat niciodată din 1991, când a fost produs, deci e, probabil, ultimul ARO nou din istoria mărcii.

Evident, dl Luca a cumpărat maşina, a spălat-o de praful care se depusese pe ea în cei 28 de ani cât a stat nemişcată într-un grajd, iar acum o oferă spre vânzare.

Interiorul maşinii, prăfuit, dar intact şi complet

„Am primit sute de telefoane. Nu credeam că sunt atâţia oameni interesaţi şi pasionaţi de ARO. Credeam că sunt aproape singur”, ne-a declarat dl Luca.

Pe maşină se depusese, în 28 de ani, un strat gros de praf

Maşina n-a fost produsă pe bandă, în uzina ARO de la Câmpulung, ci asamblată din bucăţi. Atunci, pentru un ARO nou se aştepta cu anii şi se dădeau şpăgi consistente.

În schimb, fostul proprietar a cumpărat separat motorul, transmisia, şasiul etc, apoi le-a asamblat, în service, cu acte în regulă.

Motorul de Braşov, original, după spălare

Acest ARO nu are chiar zero kilometri, dar e foarte aproape: a rulat numai trei.

Foarte probabil, avem de-a face cu ultima maşină ARO nou-nouţă din istoria mărcii muscelene. Este, din acest punct de vedere un unicat.

După o spălare temeinică, bătrânul ARO 244 începe să arate a maşină nouă

ARO-uri recondiţionate impecabil, care să fie ca noi, sunt câteva sute numai în România. Însă, un ARO nou nouţ nu ştim să mai existe pe undeva.

Câteva date tehnice despre această maşină-unicat: model 244, motor D127 de 3.119 cmc (fabricat la Braşov), cutie de viteze cu patru trepte, reductor şi diferenţial blocabil. Adică standardul ARO din anul 1991.

Până şi cauciucurile sunt cele originale, produse de fosta fabrică Danubiana din Bucureşti. Defunctă şi ea, ca şi uzina ARO.

Merită maşina 10.500 de euro?

Dl Miodrag Luca cere pe aceasă maşină suma de 10.500 de euro. La prima vedere, pare o sumă mare.

„Nu e deloc mult. Maşina asta e ultima ocazie de a cumpăra un ARO nou. O altă ocazie de acest gen nu va mai exista niciodată.

Personal, consider că merită mult mai mult decât 10.500 de euro”, ne-a declarat un fost angajat, inginer, al uzinei ARO, care a dorit să nu-i divulgăm identitatea.

„Chiar weekendul acesta aştept la Drobeta Turnu Severin un chirurg din Sibiu, mare pasionat de ARO. Mai are câteva exemplare acasă şi ar dori să îl cumpere şi pe acesta, al meu”, ne-a spus dl Miodrag Luca.

Cu siguranţă că, indiferent la cine va ajunge acest ARO, maşina a intrat deja în istoria automobilului românesc, alături de prima Dacie 1100 produsă la Mioveni şi de primul IMS 57, fabricat la Câmpulung Muscel. Păcat că pentru o astfel de maşină nu există un muzeu al mărcii ARO, în care să fie expusă. Poate în viitor.

Pentru pasionaţii de ARO – „Jeepul” Derways Cowboy, produs în Rusia între 2004 şi 2007, pe şasiu de ARO 244, varianta militară Dragon II, se vinde, în spaţiul ex-sovietic, la preţuri similare celor mai de prestigiu maşini off-road de pe piaţă (Mercedes clasa G, Mitsubishi Pajero sau Toyota Land Cruiser), la vârstă şi rulaj echivalente. Povestea maşinii ruseşti cu gene muscelene, probabil, ultima filă din istoria ARO, o puteţi lectura aici.

sursa foto: Miodrag Luca

Vizite18

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Cum jocurile de noroc pot îmbunătăţi claritatea mentală

Jocurile de noroc ofertate de orice cazino sunt în...

Eveniment cultural: Premii la revistă

 E vorba de mensualul ”ARGEȘ”. Cu tradiție de peste-o...

WC-urile din Piteşti, mereu inovatoare: trei scaune de toaletă într-o singură cabină

Hotărât lucru, la capitolul WC-uri, Piteştiul e cel mai...

Accident la Bascov, soldat cu un rănit

Un accident rutier s-a produs în localitatea Bascov, azi...