Tronsonul 2 al drumului expres Piteşti-Craiova ar putea fi gata înainte de termen şi dat în folosinţă până la finalul anului în curs, a anunţat azi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„De ieri a început pe tronsonul 2, lot 1, așternerea stratului de bază de asfalt, proces ce continuă până se va acoperi tot traseul de aproximativ 40 kilometri ai tronsonului 2.

A fost, de asemenea, turnată prima placă de suprabetonare la podul din cadrul nodului rutier de la Slatina. Peste 1.400 de oameni și mai mult de 700 de utilaje au fost mobilizate pe șantier pe loturile 2 și 3″, a informat CNAIR, printr-un comunicat de presă.

Tronsonul 2 al drumului expres Piteşti-Craiova are o lungime de circa 40 km şi leagă între ele oraşele Balş şi Slatina. Fiecare dintre cele două oraşe va beneficia de o centură de ocolire, care va scoate, practic, din localitate traficul greu şi cel de tranzit.

Constructorii români lucrează de zor la drumul expres Piteşti-Craiova

Contractul de execuţie pentru acest tronson a fost semnat cu asocierea de firme româneşti SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL, la finele anului 2018.

Valoarea contractului este de aproximativ 309 milioane de euro şi prevede 12 luni pentru proiectare și alte 24 de luni pentru execuție.

Lucrările efective au demarat în primăvara lui 2019, înainte de termenul contractual. Conform acestor termeni, tronsonul Balş-Slatina ar trebuit dat în folosinţă la finele anului viitor, dar, dată fiind mobilizarea exemplară a constructorului, de Crăciunul acestui an sunt şanse foarte mari ca lucrarea să fie finalizată.

În acest sens, constructorul respectiv are două sai trei „antecedente”. Unul dintre ele este finalizarea înainte de termen a centurii ocolitoare, în regim de autostradă, a municipiului Bacău.

Pe celălalt tronson pe care se lucrează al şoselei de mare viteză (tronsonul 1, Craiova-Balş) lucrurile merg mai încet, după ce au pornit cu mari poticneli. Constructor e compania italiană Tirrena Scavi.

În urmă cu aproximativ doi ani, şeful uzinei Ford de la Craiova, Ian Pearson, a făcut o vizită inopinată pe şantier şi a constatat că mai mult se stă decât se lucrează.

Fapt care l-a făcut pe Pearson să lanseze un avertisment dur prim-ministrului de atunci (Viorica Dăncilă) şi ministrului Transporturilor (Răzvan Cuc), spunând că dacă nu e gata acest drum în 2021, compania Ford ar putea alege să-şi investească banii în altă parte.

sursa foto: capturi video CNAIR

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here