Defecțiunile survenite aparaturii utilizate nu sunt motiv de bucurie pentru niciun tip de utilizator. Astfel, defectarea laptopului, fie că este vorba despre persoanele care se folosesc zilnic de acesta pentru desfășurarea și îndeplinirea sarcinilor de lucru sau de cei care îl utilizează în timpul liber, pentru informare sau vizionarea unui film, este o sursă de îngrijorare.

Așadar, vor apărea întrebări perfect normale privind service-ul care efectuează reparații laptop, la prețuri corecte și cu rezultate optime, precum și îndoieli legate de calitatea serviciilor prestate de aceste service-uri. 

De ce se tem cel mai mult clienții care își lasă laptopul într-un service?

Din cele auzite de la cunoscuți sau din propria experiență, multe persoane au o părere generalizată, eronată, despre companiile care asigură servicii de întreținere și reparații laptop; aceea că nu este tocmai recomandat ca laptopul să fie lăsat într-un service specializat pentru lucrările de reparate, din mai multe motive:

  • defecțiunea nu este remediată corespunzător;
  • prețurile practicate nu sunt convenabile;
  • laptopul nu este înapoiat proprietarului în starea primită (piesele sunt înlocuite, fiind scăzută calitatea de operare/utilizare);
  • datele, documentele și informațiile din laptop nu sunt în siguranță (furt informatic, vizualizarea fotografiilor etc).

Sarcina de a convinge oamenii să își învingă temerile corelate cu programarea unei ședințe de curățare, întreținere sau chiar pentru a diagnostica sursa defecțiunii laptopului le revine celor care dețin, administrează și lucrează într-un astfel de service.

Sfaturi practice – Cum funcționează un service reparații laptop de succes

În era comunicării, ne regăsim deseori în situații în care nu înțelegem ce spun sau nu suntem înțeleși de ceilalți. Iar dacă în cadrul relațiilor personale, aceste situații sunt responsabilitatea celor implicați, în ceea ce privește o afacere, consolidarea serviciului de relații cu clienții reprezintă responsabilitatea administratorilor afacerii respective. Situațiile de confuzie nu exclud nici firmele care oferă servicii de curățare, întreținere și reparații laptopuri, motiv pentru care angajații care preiau solicitările clienților trebuie să fie instruiți pentru a comunica eficient cu aceștia.

Deși temerile lor nu pot fi făcute să dispară într-o clipă, profesionalismul, cunoștințele în domeniu, transmiterea unei estimări a tarifelor și transparența cu care se desfășoară întreg procesul de lucru, reprezintă primii pași pentru a convinge fiecare client să acorde o șansă service-ului.

Iată care sunt pașii corespunzători procesului de preluare – efectuare servicii reparații pentru laptopuri:

  • Preluarea informațiilor de la client

Cel care preia solicitarea clientului, telefonic sau la sediul service-ului, are responsabilitatea de a afla toate detaliile necesare pentru a presta un serviciu de calitate, de fiecare dată: marca laptop, defecțiunile remarcate etc;

  • Stabilirea programării

Pentru a identifica defecțiunea/defecțiunile, angajatul service-ului va stabili o programare, după care clienții primesc și o dată estimativă de predare a aparaturii reparate, precum și a costurilor finale. Totuși, clientul va fi ținut la curent, iar în cazul unor defecțiuni mai mari, piese mai scumpe necesare pentru a înlocui eventualele componente defecte, detaliile vor fi transmise în timp util.

  • Predarea laptopului reparat

Odată de laptopul este reparat, clientului îi este comunicat acest aspect, pentru a veni să îl ridice, împreună cu recomandările de utilizare și întreținere. Cum multe dintre defecțiunile survenite aparaturii utilizate sunt cauzate de nerespectarea recomandărilor de întreținere/curățare, operatorul și depanatorul service-ului va sugera utilizatorului să respecte termenele de verificare și curățare.

În plus, în cadrul primei întâlniri, clientul este asigurat de siguranța și securitatea datelor personale, care se află pe laptop, însă dacă solicitanții nu doresc ca anumite informații să poată fi accesate de persoane străine, se pot ocupa de salvarea acestora pe un dispozitiv de memorie (Hard extern, stick, CD-uri, DVD-uri) înainte de a fi lăsat la service pentru reparații.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here