TAROM ar vrea să zboare spre SUA şi China, dar nu are cu ce, încă

0
80

Compania aeriană naţională de stat TAROM a anunţat că intenţionează să reintroducă zboruri directe din România către destinaţii din SUA şi China, începând cu vara anului viitor.

Potrivit declaraţiilor directorului general al TAROM, Mădălina Mezei, rutele pe care ar urma să zboare compania românească vor fi Bucureşti-New York (aeroporturile JF Kennedy sau La Guardia) şi Bucureşti-Beijing (aeroportul Capital International.

Frecvenţele de zbor vor fi între 3 şi 5 curse dus-întors pe săptămână.

Deschiderea acestor noi linii, mai ales cea spre SUA, va fi de mare folos sutelor de mii de români care au emigrat spre Lumea Nouă.

Un singur impediment ar mai fi: TAROM nu (mai) are în flota sa niciun avion lung-curier, capabil să zboare fără escală spre SUA, respectiv China.

TAROM a operat rutele Bucureşti-New York şi Bucureşti-Beijing (Pekin), încă din perioada comunistă, folosind avioane sovietice Iliuşin IL 62 şi americane, Boeing 707.

Aparatele IL 62 au fost, însă, vândute la preţ de nimic îndată după Revoluţie (deşi, pe vremea aceea, IL 62 şi mai ales varianta modernizată, IL 62M, erau avioane fiabile, apte de încă mulţi ani de serviciu), iar Boeing-urile 707 a trebuit retrase din operare (ultimele, în 2003) din cauza restricţiilor vizând poluarea fonică.

Dna Mezei a spus că, pentru a redeschide aceste rute lungi, TAROM va închiria aeronave lung-curier, probabil Boeing 787 sau Airbus 330/350.

În imagine, un IL 62M, model care operase rutele Bucureşti-Montreal şi Bucureşti-New York, în perioada comunistă.

sursa foto: Wikimedia

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here