Şoselele au devenit teren de joacă pentru piraţii asistenţei rutiere şi ai tractărilor auto

1
3561

Zilele trecute, pe şoseaua Piteşti-Câmpulung, în apropiere de Mioveni, o utilitară care tracta o platformă pentru transport autoturisme s-a răsturnat pe carosabil, blocând traficul preţ de câteva ore.

Din fericire, nu s-au înregistrat victime.

Cu ceva vreme în urmă, pe autostrada Timişoara-Arad, o altă maşină care tracta o platformă de acest fel s-a răsturnat, pierzând remorca din cârlig. Întâmplarea a făcut ca nici de data asta să nu se fi înregistrat victime.

Pericolele de acest gen sunt, însă, permanente pe şoselele noastre. Deunăzi, la Mioveni, doar pronia cerească a făcut să nu se întâmple vreo nenorocire.

Nenorociri de acest fel, însă, se vor întâmpla. E doar o chestiune de timp, pentru că pasivitatea autorităţilor faţă de jungla care e în domeniul asistenţei rutiere va duce, inevitabil, şi la tragedii.

Domeniul acesta, care înseamnă o piaţă de 500-700 de milioane de euro anual (estimările sunt neoficiale, bazate pe cifrele furnizate de întreprinzători în domeniu), în mod incredibil, e total nereglementată.

Oricine are o maşină şi o platformă pentru transport autoturisme poate presta servicii de asistenţă rutieră şi tractări auto.

Legile nu prevăd niciun fel de obligativitate de absolvire a vreunor cursuri, de deţinere a unor cunoştinţe minime în domeniu… de fapt, legile nu prevăd nimic în acest domeniu.

Firmele de profil au dotări tehnice şi cunoştinţele necesare

Dincolo de faptul că aceşti inşi pun în pericol vieţile celorlalţi participanţi la trafic, în domeniul asistenţei rutiere evaziunea fiscală e la ea acasă.

Serviciile de acest gen sunt prestate de multe persoane fizice, care lucrează integral la negru. Nu au firme, nu au angajaţi, nu au contabilitate, nu emit facturi, dar fac bani punându-ne pe noi ceilalţi în pericol.

Firmele de profil, care lucrează legal şi plătesc taxe şi impozite fac faţă cu greu concurenţei acestor piraţi ai şoselelor.

„Norocul meu e că am investit în camioane-platformă, care pot transporta şi utilitare mici, jeep-uri mai grele de două tone, microbuze etc. Vehicule pe care piraţii ăştia, cu tigăile lor (tigaie, în jargonul breslei, înseamnă remorcă pentru transport autoturisme – n.r.), nu le pot duce”, ne-a spus, sub protecţia anonimatului, patronul unei firme de asistenţă rutieră.

„Eu am avut inspiraţia să cumpăr o autoplatformă de asistenţă rutieră dotată cu braţ-macara şi cu troliu de mare capacitate. Aşa că sunt solicitat ori de câte ori se mai răstoarnă câte unul cu maşina în şanţ sau în vreo râpă. Intervenţii de felul ăsta nu sunt la îndemâna piraţilor, pentru că ei au, de regulă, doar nişte trolii slabe, acţionate manual, la manivelă”, ne-a explicat un alt antreprenor din domeniu.

Pasivitatea autorităţilor faţă de lipsa de reglementare în domeniu e cu atât mai greu de înţeles cu cât, reglementând la nivel de secol XXI chestiunea, statul ar avea numai de câştigat din impozitarea şi taxarea activităţilor de acest fel.

Culmea, însă, deşi oficiali guvernamentali de toate calibrele se plâng de lipsă de fonduri, lasă un întreg sector de activitate la discreţia pieţii negre.

Problema se va pune, în mod serios, în cercurile guvernamentale (dacă există vreo problemă care se pune în mod serios pe acolo), abia atunci când un astfel de pirat al şoselelor va provoca o tragedie.

Iar un astfel de moment nu e departe.

sursa foto: Facebook/Marius Duminică

1 COMENTARIU

  1. Cum plm nu era nici o masina cand se vede in poza masina de pe platforma ???

    A fost o eroare din parte-ne. Am corectat-o. Vă mulţumim că ne-aţi semnalat greşeala. Mergea şi fără acel „plm”, totuşi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here