„Grupul de lucru, desemnat de Societatea de Științe Istorice din România pentru a analiza manualul de Istorie de clasa a VI-a, publicat de Editura Didactică și Pedagogică, a constatat că manualul analizat conține 4 abateri de la programa școlară, deficiențe de calibrare și selecție a informației, erori factuale, deficiențe de terminologie, inadecvări ale materialelor didactice și ale activităților de învățare, precum și un număr prea mare de greșeli lingvistice, de scriere și de tehnoredactare”, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei respective.
Doar câteva exemple: nume de munţi scrise greşit (Urali, în loc de Ural), numele de familie al lui Michelangelo scris greşit de vreo opt ori, termeni explicaţi greşit, trimiteri către hărţi sau surse inexistente şi multe altele, după părerea profesorului Stan Stoica, membru al Societăţii de Ştiinţe istorice din România.
Fără a intra în detalierea acestor aspecte negative de care vorbesc istoricii – ele sunt, oricum, mult prea numeroase – redăm mai jos concluzia la care au ajuns specialiştii respectivi:
„Distanța dintre cerințele enumerate mai sus, care în alte țări sunt componente normale ale producției de manuale școlare, și practica din România ultimelor decenii ne arată magnitudinea incompetenței (sublinierea ne aparţine – n.r.) cu care Ministerul Educației și Editura Didactică și Pedagogică au gestionat problema manualelor”.