Şeful Dacia din România, Christophe Dridi, a declarat, într-un interviu acordat Ziarului Financiar, că francezii de la Renault nu au de gând să plece din România, din cauza lipsei infrastructurii.

Dl Dridi a venit şi cu argumente care-i susţin aserţiunea: grupul Renault va investi în uzina de la Mioveni, în perioada imediat următoare, alte cel puţin 100 de milioane de euro.

Investiţia vizează, primordial, creşterea capacităţii de producţie a uzinei, dar şi conceperea unui nou motor, menit să stimuleze creşterea vânzărilor.

E un lucru interesant, pentru că, la ora aceasta, Dacia nu poate produce, sub nicio formă, mai mult de 400.000 de maşini anual, pe liniile existente.

În afară de asta, de la privatizarea Daciei încoace, este pentru prima dată când capacitaţile de producţie urmează să crească. Lucru care susţine seriozitatea angajamentului patronilor francezi ai Daciei.

Mai mult, în interviul său, şeful Daciei a mai spus: „Am lucrat în Franţa, Maroc, Mexic, Japo­nia, dar în România am întâlnit locul cu cele mai bune talente. În plus, aici avem tot lanţul, de la design, inginerie, testare, producţie de maşini şi componente, cel mai mare centru logistic şi divizie comercială”.

Deci sunt argumente serioase care să ne facă să credem că, indiferent de faptul că Renault investeşte masiv în Maroc şi Algeria, nu va pleca, totuşi, din România.

Însă, şeful francez al Daciei a avertizat că „pentru a creşte, avem mare nevoie de infrastructură”. Aluzia la autostrada Piteşti-Sibiu e clară.

Numai că, la acest capitol, guvernele din ultimii zece ani nu au făcut, concret, nimic. Abia zilele trecute a fost emis un acord de mediu. Dar, potrivit dlui Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR, lucrările „ar putea începe, în cel mai fericit caz, abia în 2020”.

Iar cum la noi nu prea ne-am întâlnit cu cazuri fericite în acest domeniu, putem spera că lucrările la autostrada spre Sibiu vor începe la câţiva ani după 2020. Iar finalizarea autostrăzii…despre asta îşi vor da cu părere urmaşii noştri.

Nu putem decât să sperăm că rezervele de răbdare ale francezilor de la Dacia nu se vor epuiza până atunci.

sursa foto: gruprenault.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here