După ce ani la rând a fost, teoretic, prioritate zero pentru toate guvernele, dar n-a depăşit, practic, stadiul de linie trasă cu carioca pe o hartă, autostrada Piteşti-Sibiu începe să prindă contur, cel puţin la capetele sale.

La capătul sudic, cel dinspre Piteşti, ieri au început, timid, primele lucrări. Contractul pentru execuţia acestui tronson, în lungime de puţin peste 30 km, a fost semnat în data de 11 mai anul trecut.

Executant a fost desemnat compania italiană Astaldi, care a mai lucrat pe şantierele unor autostrăzi de la noi şi a înregistrat destule probleme în a respecta graficele de execuţie. Asta ca să ne exprimăm elegant.

Potrivit contractului încheiat cu statul român, cei de la Astaldi trebuia să finalizeze proiectarea în 11 mai anul acesta, dar, se pare, au reuşit să devanseze acest termen şi să înceapă lucrările.

Dacă italienii vor respecta graficul de execuţie contractual, vom putea circula pe autostradă de la Piteşti la Curtea de Argeş în anul 2025.

Lucrurile încep să se mişte şi la capătul sudic al autostrăzii Piteşti-Sibiu

Zilele trecute am verificat stadiul lucrărilor la celălalt capăt al autostrăzii, cel dinspe Sibiu, acolo unde constructor este grupul de companii Porr Construct Gmbh din Austria.

Austriecii demaraseră în trombă lucrările la finalul lunii martie anul trecut, când pandemia de coronavirus abia-şi arăta primii colţi. Şi nimeni nu-i bănuia într-atât de lungi.

Însă, în ciuda restricţiilor anti-pandemie, cei de la Porr Construct s-au mişcat neaşteptat de bine, ajungându-se ca. după aproximativ şapte luni stadiul lucrărilor să atingă aproximativ 24%.

Un stadiu cu mult mai avansat decât e prevăzut în graficele de execuţie asumate contractual.

Acum, la aproape un an de la începerea lucrărilor, stadiul acestora a fost estimat de cei de la Asociaţia Pro Infrastructură (API) aproximativ 31%.

„Constructorul austriac Porr avansează într-un ritm susţinut. Stadiul lucrărilor este aproape de 31%, cu posibilitatea ca anul acesta să ajungă la 65-70%.

Deocamdată, lucrările la autostradă nu stingheresc prea mult traficul pe şoseaua veche; imagine realizată la ieşire din Boiţa spre Tălmaciu

Lucrări complexe, precum viaductul de la Boiţa, pot duce darea în trafic a acestui lot în 2023, dar unii membri API pariază pe a doua jumătate a anului 2022″, au informat cei de la API.

Vizita pe care am făcut-o, zilele trecute, pe şantierul tronsonului Sibiu-Boiţa a confirmat întru totul optimismul cifrelor de mai sus.

„Azi e duminică, nu se lucrează, dar au existat, să ştiţi, şi unele sâmbete şi duminici în care am lucrat”, ne-a relatat un inginer de la Porr Construct, cu care am stat de vorbă la Tălmaciu.

„31% zice presa că e stadiul lucrărilor? Nu ştiu să vă spun dacă asta e o cifră precisă, nu calculăm lucrurile astea în mod regulat. Dar vă pot spune că stadiul e mai avansat de atât. Sunt lucrări care au fost efectuate, dar care nu se văd la o filmare cu drona.

Nu am nicio îndoială că vom termina lucrarea înainte de termen. E posibil să o încheiem chiar anul viitor, dar asta depinde mult şi de cum ne ajută sau nu vremea”, ne-a relatat inginerul respectiv, care nu a dorit să-i facem publică identitatea.

Potrivit contractului, lotul Sibiu-Boiţa al autostrăzii Piteşti-Sibiu ar trebui să fie gata la jumătatea anului 2023.

Frontul de lucru a ajuns la intrarea în satul Boiţa

După cum se vede în imagini (realizate la intrarea în satul Boiţa), frontul de lucru este deschis pe toată lungimea tronsonului, de la marginea de sud a Sibiului până la Boiţa.

Mai rămân, în aer deocamdată, dar cu speranţe de urnire a lucrurilor, tronsoanele cu adevărat dificile (2, 3 şi 4), cele dintre Curtea de Argeş şi Boiţa, care încă nu au constructor desemnat.

surse foto: Facebook/Casa Andrei/Info Trafic Piteşti Necenzurat, Sorin Simion

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here