Pe șantierul lotului 3 al autostrăzii Pitești-Sibiu, cuprins între Tigveni (Argeș) și Cornetu (Vâlcea), contructorul italian WeBuild a început să lucreze cu ceva mai multă tragere de inimă.
Stimulat, probabil, de străpungerea finalizată a celui de-al doilea tunel de pe lotul vecin, Curtea de Argeș-Tigveni, reușită ieri de contructorul austriac Porr Construct. Acolo, stadiul lucrărilor e undeva la vreo 70%, mult înaintea graficului contractual.
Acest lot, cu termen de finalizare 2027, va fi finalizat aproape sigur anul viitor, probabil prin toamnă.
Aflat ieri în vizită pe șantierul lotului Tigveni-Cornetu, secretarul de stat la Transporturi, Ionel Scrioșteanu, a fost mulțumit de ce a văzut.
Ce anume face WeBuild, pe lotul Tigveni-Cornetu
Se execută lucrări de forare a piloților aferenți Portalurilor 1 și 2 ale Tunelului Poiana, care, la final, va fi cel cel mai lung tunel rutier (1,78 km);
se execută lucrări de forare, armare și turnare a piloților pentru mai multe structuri: structura 29 (S29) – viaduct km 65+352, S30 – viaduct km 65+767 și S31 -viaduct km 66+197;
se execută radierele structurilor 29 și 36 – structură casetată km 70+240;
se execută lucrări de realizare a terasamentelor pe corpul autostrăzii;
se realizează platformele de foraj, dar și drumurile tehnologice de acces, care vor însuma peste 50 km, în vederea asigurării accesului în punctele de lucru ale șantierului;
continuă instalarea stației de producere a grinzilor necesare în șantier, care vor avea următoarele caracteristici: 40 metri lungime și 2,25 metri înălțime.
De notat că pe șantier, zice secretarul de stat Scrioșteanu, muncesc și români reveniți din străinătate, dar și muncitori sosiți din Asia (Nepal, Bangladesh, Sri Lanka).


Situația pe celelalte loturi ale autostrăzii Pitești-Sibiu
Lotul 1 Sibiu-Boița e deschis circulației din decembrie 2022. Constructori au fost firma austriacă Porr Construct Gmbh și subsidiara sa din România, Porr Construct SRL București. Lucrarea a fost finalizată cu 6 luni înainte de termenul contractual. La fel va fi, probabil, și pe lotul Curtea de Argeș-Tigveni.
Lotul 2 Boița-Cornetu a fost încredințat asocierii a două firme din Turcia, Mapa Insaat și Cengiz Insaat. Constructorii începuseră bine cu pregătirea de șantier, defrișări, amenajarea de drumuri adiacente, descărcări arheologice etc. Despre aceste lucruri am scris aici. Nu va mai fi nevoie, au dat asigurări constructorii, de noi închideri ale traficului rutier pe DN 7 Valea Oltului. Așa cum a fost cazul, o lună, în vară. Momentan, se lucrează într-un ritm ”dezamăgitor”, zic cei de la asociația Pro Infrastructură.
Lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni e în execuție. Acolo lucrează firmele din grupul austriac Porr, aceleași care au impresionat plăcut pe lotul 1 Sibiu-Boița. Va fi deschis anul viitor, cu cel puțin 5-6 luni înainte de termenul contractual. Poate chiar mai devreme.
Lotul 5 Pitești-Curtea de Argeș e aproape finalizat. Aproximativ jumătate din lungimea sa (de la Bascov până la Băiculești) a fost dat deja în folosință spre finele anului trecut. În această vară se va deschide circulației și cealaltă jumătate, până la Curtea de Argeș. Termenul contractual de finalizare e chiar vara acestui an.





sursa foto: Facebook/Ionel Irinel Scrioșteanu