În august 2024, secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, dădea ca probabilă finalizarea întregului lot de autostradă dintre Pitești și Curtea de Argeș.
În vară, după o vizită pe șantierul lotului Pitești-Curtea de Argeș, Ionel Scrioșteanu spunea că ”țintim să-l finalizăm anul acesta”. Între timp, la vreo trei luni distanță, oficialul de la Transporturi și-a mai temperat optimismul.
”… Având în vedere buna mobilizare a constructorului, anul acesta vom putea da în trafic un prim tronson în lungime de 18 km din această secțiune, cu aproape 1 an mai devreme față de termenul contractual. Ulterior, în scurt timp de la darea în trafic a primului tronson, vom finaliza și restul lotului până la Curtea de Argeș”.
O mică scăpare de logică aici: termenul contractual e septembrie 2025 pentru tot lotul Pitești-Curtea de Argeș, nu doar pentru ciotul până la Băiculești. Oricum, azi nu mai vorbim de finalizarea întregului lot, ci doar a unei jumătăți din acesta.
Specialiștii Asociației Pro Infrastructură sunt sceptici
Și nici aici nu e clar dacă secretarul de stat Scrioșteanu are sau nu dreptate. Specialiștii asociației Pro Infrastructură nu cred nici în varianta deschiderii, anul acesta, doar a jumătate din lotul de autostradă Pitești-Curtea de Argeș.
”Ne vine greu să credem că WeBuild dorește să facă vreo concesie statului român și să dea în trafic 15 kilometri cu 9 luni înainte de termenul contractual, septembrie 2025.
Deschiderea completă a lotului este perfect fezabilă în prima parte a lui 2025, DACĂ italienii de la WeBuild doresc și dacă responsabilii (cei noi) din minister vor ști cum să îi convingă”, a transmis API.
Pe moment, mobilizarea constructorului italian WeBuild e una bună. Dacă ar fi fost la fel de când s-a apucat de treabă, azi ar fi fost aproape de finalizare tot lotul de autostradă în discuție.
Situația pe celelalte loturi ale autostrăzii Pitești-Sibiu
Lotul Pitești-Curtea de Argeș (lotul 5) face parte din autostrada Pitești-Sibiu. Aceasta a fost împărțită în cinci loturi.
Lotul 1 Sibiu-Boița a fost executat de compania austriacă Porr Construct Gmbh și de subsidiara sa din România, Porr Construct SRL București. Lucrările au fost finalizate înainte de termen. Pe acest lot se circulă din decembrie 2022. Calitatea lucrărilor e bună, nu au existat probleme până acum.
Pe lotul 2 Boița-Cornetu, un lot greu, de munte, lucrează asocierea a două firme din Turcia, Mapa Insaat și Cengiz Insaat. A fost finalizată proiectarea, apoi organizarea de șantier. La începutul lunii iulie a fost închisă circulația diurnă pe Valea Oltului pentru defrișări. Lucrările au mers conform cu graficul, circulația a fost redeschisă. Detalii, aici. Se lucrează acum la amenajările de șantier.
Pe lotul 3 Cornetu-Tigveni, un alt lot dificil, lucrează tot italienii de la WeBuild. Au fost finalizate descărcarea arheologică și organizarea de șantier. Au fost demarate și alte lucrări pregătitoare. Termenele de finalizare ale ambelor loturi sunt în anul 2028. Dacă nu cumva vor fi decalate, cum e de așteptat. Și aici se lucrează la amenajarea de șantier.
Pe lotul 4 Tigveni-Curtea de Argeș lucrează aceeași companie austriacă, Porr Construct, care a finalizat și lotul 1 Sibiu-Boița. Pe acest lot se muncește asiduu la celebrele tuneluri botezate Daniela și Alina. Dat fiind ritmul de lucru menținut de la începerea lucrărilor, aproape sigur lotul va fi finalizat înainte de termen. Acesta este finalul anului 2026, dar se estimează că va fi gata chiar în 2025.
sursa foto: capturi video youtube