Azi se va tăia panglica inaugurală (fără panglici nu se poate) a aşa-zisului „lot” de autostradă de 5,3 km, care leagă noul punct vamal şi de frontieră Borş 2, de lângă Oradea, de satul Biharia.
Este, de fapt, un petec din autostrada Transilvania, Braşov-Borş, cea ale cărei lucrări, încredinţate direct americanilor de la Bechtel, trebuia să fie gata, pe întreaga lungime, încă de acum opt ani.
Partea plină a paharului e că acest ciot infim de 5,3 km se leagă, la Borş 2, de reţeaua de autostrăzi a Ungariei şi, de aici, de cea a Europei civilizate.
Şi ar mai fi o veste bună în ştirea despre acest petec de autostradă: constructorii, în speţă asocierea dintre firmele Trameco SA Oradea, Vahostav SK a.s., Drumuri Bihor SA Oradea, Drum Asfalt SRL Oradea şi East Water Drillings SRL Bucureşti, sunt toţi români, cu excepţia firmei Vahostav, care e din Slovacia.
Iar această asociere de firme româneşti a finalizat lucrările micului tronson de autostradă cu câteva zile mai devreme decât prevedea contractul. Lucru care, pe şantierele autostrăzilor româneşti, nu prea e de văzut.
Aceşti 5,3 km sunt primii inauguraţi anul acesta, în România. Vor mai fi şi alţi 17,9 km între Iernut şi Cheţani (în judeţul Mureş), luna aceasta sau în octombrie şi cam asta ar fi tot pe anul acesta.
Se vorbeşte şi despre un lot din autostrada Sebeş-Turda, dar astea deja sunt „vise erotice”, vorba unui fost ministru PSD al Transporturilor.
Aşadar, numai 23,2 km de autostradă într-un an. Puţin, foarte puţin.
sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură