Renault a lansat micul SUV Kiger. Deocamdată, doar în India

Date:

Share post:

Grupul Renault, din care face parte şi marca noastră naţională, Dacia, pare să fi intrat într-o zodie a modernizării şi a inovării.

După ce, recent, au fost prezentate noile modele Lada Niva (un tot-teren veritabil, cu decenii de vechime în off-road) şi Dacia Bigster, francezii au lansat, în India deocamdată, un nou SUV citadin, pe nume Kiger.

Ca şi conceptul Bigster, Renault Kiger e, înainte de orice, o maşină frumoasă, cu un design cu totul şi cu totul deosebit.

Din orice unghi ar fi privit micul Kiger, el arată bine şi inspiră siguranţă, robusteţe şi soliditate.

Să sperăm că va fi şi dovedi că posedă aceste atribute, pentru că pe drumurile din India – cu mult inferioare celor de care ne plângem noi, în Români – va avea nevoie de ele.

Siluetă drăguţă etalată de noul Renault Kiger

Am reţinut că SUV-ul Kiger vine echipat cu două motoare, ambele pe benzină, ambele cu cilindree de un litru. Renault iubeşte downsizing-ul, indiferent ce s-ar spune.

Cele două motoare oferă 72 CP, în varianta aspirată, respectiv 100 CP, în varianta supraalimentată. Pare să fie vorba de aceleaşi motoare care echipează şi modelele Dacia produse la Mioveni, dar de găsit şi pe Clio, pe Captur etc.

„Motorul turbo de 1,0 litri 100 CP este asociat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. O transmisie automată variabilă continuă X-TRONIC va fi disponibilă la scurt timp după lansarea comercială a Kiger.

Interior rafinat şi spaţios, pentru clasa din care Renault Kiger face parte

Această cutie de viteze CVT de ultimă generație proiectată de Alianță (Renault-Nissan-Dacia – n.n.) oferă tranziții fluide și receptive, îmbunătățind condusul și confortul în zonele urbane, împreună cu o eficiență excelentă a consumului de combustibil.

Motorul aspirat natural ENERGY de 1,0 litri de 72 CP și 96 Nm este, de asemenea, disponibil în gama Kiger, cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau o cutie de viteze robotică EASY-R cu 5 trepte.

Aceasta din urmă oferă confortul de a conduce fără ambreiaj la un cost accesibil și dispune de un mod manual care permite șoferului să conducă fie în mod complet automat, fie în mod secvențial.

Asigură porniri eficiente, depășiri sigure și plăcere de a conduce la cel mai înalt nivel, grație unui raport excelent putere-greutate și a unui raport cuplu-masă record în segmentul SUV-ului compact”, a informat azi grupul Renault, printr-un comunicat de presă.

Renault Kiger, o apariţie care nu trece neobservată

Din păcate, nu sunt informaţii privind o eventuală introducere a acestui mic SUV pe pieţele europene şi/sau pe cea românească.

Înclinăm să credem că nu va fi disponibil pe bătrânul continent, pentru că s-ar „canibaliza” cu Renault Captur şi pentru că, probabil, motoarele oferite pe piaţa indiană nu respectă normele de poluare valabile în UE.

Însă, bănuim noi, anumite elemente de design şi chiar unele subansambluri existente pe Renault Kiger le vom putea vedea şi pe noile modele Dacia, mai cu seamă pe Bigster.

sursa foto: groupe Renault

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Popular