Pornită la drum la finele lunii trecute, caravana celui mai mare raliu de amatori din lume, Budapesta-Bamako, se apropie de punctul terminus al său, capitala statului SIerra Leone, Freetown.

După cum am anunţat, la întrecere participă un echipaj cu doi jurnalişti din Târgu-Mureş (cu un Nissan Patrol), dar şi două maşini Dacia: un „papuc” cu echipaj românesc, de asemenea, din Târgu-Mureş, şi un Dokker, cu echipaj din Austria.

Vechea Dacia Papuc s-a ţinut bine

Toate cele trei echipaje au traversat cu bine Marocul, Mauritania, Senegalul şi Guineea, iar azi la prânz intraseră pe teritoriul ultimului stat de pe traseu, Sierra Leone.

Expediţionarii sunt aşteptaţi să atingă azi destinaţia finală, Freetown.

Drumul până aici a fost marcat de mai multe pripeţii, aşa cum îi stă bine unui raliu. Praful din Maroc a fost suportat cât de cât bine, întrucât în Maroc se vinde bere peste tot.

Mai „grav” au stat lucrurile în Mauritania, stat musulman ceva mai fundamentalist, în care nu se vinde niciun fel de băutură alcoolică.

Norocul a fost de partea celor trei expediţionari din Târgu-Mureş (Călin Vancea, Adrian Catană şi Ovidiu Morar), care au găsit în pensiunea unde fuseseră cazaţi câteva sticle cu vin uitate acolo de un alt echipaj participant la raliu, cazat acolo în ziua precedentă.

De asemenea, şi cu hrana au fost ceva probleme: în restaurantele sau bufetele din Mauritania, Guineea şi Senegal igiena nu pare aă aibă vreo importanţă prea mare.

Un restaurant de la marginea capitalei mauritaniene Nouakchott

Din câte am aflat, nici echipajul jurnaliştilor, şi nici cele două maşini Dacia, nu au avut probleme serioase cu maşinile, acestea făcându-şi treaba bine.

După ce, la destinaţie, vor fi împărţite ajutoarele aduse localnicilor de automobiliştii participanţi, urmează partea a doua a aventurii: revenirea acasă.

Care nu promite să fie mai lesnicioasă decât ajungerea la destinaţie.

sursa foto: Facebook/Nohai în Africa

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here