Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), instituţie din subordinea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, a anunţat ieri că demarează ediţia 2020 a programului Rabla Clasic, de înnoire a parcului auto naţional.

Programul beneficiază, anul acesta, de cel mai mare buget din întreaga sa existenţă, 405 milioane de lei, precum şi de cel mai mare număr de beneficiari estimaţi din ultimii 15 ani, în jur de 60.000.

„Începând de marţi, 17 martie 2020, de la ora 13, oricine doreşte să achiziţioneze o maşină puţin poluantă poate să se adreseze unuia dintre dealerii autorizaţi. Programul vine cu mai multe noutăţi, una fiind o premieră absolută: posibilitatea de a achiziţiona motociclete”, se arată într-un comunicat de presă al ministerului de resort.

„Valoarea primei de casare rămâne la 6.500 de lei (1.350 de euro, cu aproximaţie, valoare care se deduce din preţul maşinii noi – n.r.)). Această primă poate să crească cu încă 1.000 de lei dacă maşina pe care o alege beneficiarul are pragul de emisii de 96 g CO2/km”, se mai precizează în documentul citat.

Ministerul Mediului a decis, de asemenea, creşterea eco-bonusului pentru maşinile hibride convenţional (mild hibrid, cele care nu se încarcă la priză, ci de la motorul termic – n.n.) de la 1.700 de lei la 2.500 de lei. 

Cei care vor să-şi cumpere o motocicletă o pot face acum prin programul Administraţiei Fondului pentru Mediu, Rabla. Şi în acest caz, la fel ca la autoturisme, trebuie casată o motocicletă/motoretă veche; prima de casare este de 3.500 de lei”, a mai informat sursa citată.

Dacă e să ne luăm după statiticile din anii precedenţi, majoritatea celor care au optat să-şi ia o maşină nouă prin intermediul acestui program, au optat pentru maşini din producţia autohtonă.

Ceea ce ar fi o gură de oxigen binevenită pentru Dacia, dar, mai nou, şi pentru Ford.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here