Primăvară artistică și spiritualitate la Muzeul Municipal Curtea de Argeș: „Flori duhovnicești” și „Icoane, primăvară, pictură, poezie”

Date:

Share post:

Pe 24 aprilie, Sala Basarabilor a Muzeului Municipal Curtea de Argeș a devenit, pentru câteva ore, un spațiu de confluențe artistice și spirituale, găzduind expoziția ce a cuprins „Flori duhovnicești” și „Icoane, primăvară, pictură, poezie”. Această dublă manifestare culturală a adunat iubitori de artă, poezie și introspecție vizuală, oferind publicului o incursiune sinceră în expresia plastică contemporană, cu rădăcini tradiționale.

Evenimentul a fost construit în jurul lucrărilor realizate în cadrul atelierelor de pictură coordonate de Ioana-Teodora Duță Schmiedigen, reunind o pleiadă de participanți cu viziuni plastice distincte. Prezența invitatului de onoare, artistul Traian Duță, a adăugat o notă de prestigiu ansamblului.

CITIȚI ȘI: Expoziție dedicată Familiei Regale a României, la Mausoleul de la Mateiaș, lângă Câmpulung (aprilie 2025)

Prof. Elena Eșanu-Șerbănescu – candoare florală și tăceri cu lumină

Picturile prof. Șerbănescu mizează pe sinceritate vizuală, cromatici calme și o pendulare elegantă între simbol și impresie. Compozițiile florale și peisajele lirice se alătură icoanelor pe sticlă într-un discurs vizual echilibrat, cu accente de emoție caldă și contemplație.

Un cal în galop, o lună plină pe cerul albastru intens sau un buchet de flori sunt reprezentări ale simplicității cu sens.

Dr. Mihaela-Aritina Ionescu – icoana ca reflecție a unei sensibilități autentice

Icoanele semnate de dr. Ionescu sunt lucrate în tehnica pe sticlă, cu fond aurit, emanând sobrietate și evlavie. Maica Domnului, Sfântul Nicolae sau scena cu Iisus purtând coroana de spini sunt redate cu delicatețe, cu accent pe expresia fețelor și cromatica sacră. Discursul plastic e marcat de echilibru și smerenie, iar fiecare lucrare devine un act de rugăciune vizuală.

Gabriel-Cristian Ionescu – simboluri în clarobscur metafizic

Lucrarea sa, cu două vase florale și o siluetă meditativă, este o invitație la introspecție. Cromatica reținută și compoziția aerisita trimit la o viziune de tip zen, o poezie a golului și a formei simbolice.

Traian Duță – puterea lemnului sacru și sculptura cu duh

Lucrările sale transformă fragmente de lemn în suporturi de icoană contemporană. Răstignirea, sfinții, figuri filocalice precum Arsenie Boca sunt reprezentate pe grinzi, scânduri sau lemn ars, cu un limbaj plastic sincer, între brutalitate și transcendență. Prezența sa a fost o contribuție esențială la tensiunea simbolică a expoziției.

CITIȚI ȘI: (Galerie foto) Muzeul Golești, casă pentru 45 de pisicuțe și 7 căței. Toate, animale abandonate, îngrijite de angajați ai muzeului (2024)

Cristina Onofre – forța expresionistă a simbolului

Cu o pictură densă, vibrantă și viscerală, Cristina Onofre a adus o energie vie, un discurs plastic marcat de simboluri recurente – ochiul, inima, fluturele, pasărea. Paleta sa este electrizantă, iar lucrările par fragmente dintr-o mitologie a subconștientului. În plus, poeta a lecturat și versuri proprii în cadrul momentului liric al expoziției.

Mirela Luca – flori, răgaz și liniște picturală

Florile pictate de Mirela Luca, alături de icoana Mântuitorului încoronat cu spini, mizează pe rigoare formală și finețea observației. Realismul lucrărilor este dublat de o sensibilitate delicată, care inspiră tăcere și reflecție.

Reflecții, poezie și un apel pentru responsabilitatea culturală locală

Prof. Florica Popa și prof. Aurelia Corbeanu au subliniat, în intervențiile lor, caracterul pluriartistic al unor participante precum prof. Șerbănescu și dr. Ionescu, care reușesc să combine talentul literar cu cel plastic. Cele două au oferit momente lirice prin lectură publică, alături de poeta Cristina Onofre.

Prof. dr. Mariana Nicolae a adus în discuție o temă importantă: lipsa achizițiilor de artă în spațiul local. A subliniat că orașul are creatori valoroși, dar foarte puține lucrări ajung în patrimoniul public, făcând un apel direct către autorități, în special Primărie, să sprijine concret această zonă a creației.

Artistul Traian Duță a adăugat, cu luciditate, că „arta ar trebui cumpărată mai ales de la cei vii, nu de la cei morți”, întrucât sprijinul real este cel oferit creatorului în timpul vieții sale.

Ioana Duță, coordonatoarea atelierelor de pictură, a mărturisit că a observat un progres evident la cursantele sale, afirmând cu emoție că aceste sesiuni de pictură devin, dincolo de exercițiul artistic, o formă de terapie, comuniune și descoperire personală.

Evenimentul a reușit, așadar, să aducă laolaltă oameni înzestrați, lucrări cu vibrație autentică și idei care merită continuate. A fost, cu adevărat, un omagiu adus minții, culorii și duhului.

sursa foto: ArgeșulOnline.ro/Cristina Mincu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Accident între două autoturisme la Albota

Accident rutier în care sunt implicate două autoturisme, produs...

INFOMama – unica aplicație mobilă din România special creată pentru gravide și mame!

Asociația Salvați Copiii România a creat, cu ajutorul specialiștilor...

Luni, locuitorii cartierului Găvăna vor rămâne fătă apă

TERMO CALOR CONFORT S.A. anunță că luni, 19.05.2025, în...

Campanie de prevenire a dependenței digitale în școlile din Mioveni

Primăria orașului Mioveni, în parteneriat cu Direcția de Sănătate...

Noaptea Muzeelor la MUZEUL HĂRȚILOR – hărți, artă textilă și muzică jazz

Sâmbătă, 17 mai 2025, cu ocazia evenimentului ,,Noaptea Muzeelor”,...

Festivalul Internațional de Literatură „LITERATURĂ ÎN STRADĂ”

Consiliul Local al Municipiului Piteşti şi Primăria Municipiului Piteşti,...

Conceptul Renault 4 Savane 4×4 isi face debutul la Roland-Garros

Pentru al patrulea an consecutiv, Renault este partenerul premium al...

Utilizarea motosapelor: Sfaturi pentru un grădinărit ecologic și sustenabil

În prezent, grădinăritul ecologic câștigă din ce în ce...