Porr Construct Austria a început lucrările la tronsonul Curtea de Argeş-Tigveni a autostrăzii Piteşti-Sibiu

Date:

Share post:

Constructorul austriac Porr Construct Gmbh, împreună cu subsidiara sa din România,Porr Construct SRL Bucureşti, a început lucrările efective la tronsonul 4, dintre Curtea de Argeş şi Tigveni, a autostrăzii Piteşti-Sibiu.

Constructorii austriaco-români începuseră să lucreze la amenajarea de şantier încă de la finele lunii martie anul acesta, după cum am informat aici.

Tronsonul de autostradă Curtea de Argeş-Tigveni are o lungime de 9,86 km, particularitatea sa fiind un tunel rutier cu o lungime de 1,3 km, format din două galerii, una pentru fiecare sens de mers, pe sub dealul Momaia. Este chiar locul în care constructorul a început să lucreze.

Tunelul respectiv este unul dintre cele mai lungi tuneluri de pe autostrada A1 Constanţa-Nădlac și e, practic primul tunel de autostradă în construcție în România. Urmează cele de pe veriga lipsă dintre Margina şi Holdea, de la limita judeţelor Hunedoara şi Timiş, despre a cărui epopee plină de tărăgănări am scris aici.

Autostrada Curtea de Argeş-Tigveni

Valoarea contractului încredinţat firmei austriece Porr, pentru lotul Curtea de Argeş-Tigveni, e de 1,678 miliarde de lei, la care se adaugă TVA, bani proveniţi integral din fonduri europene. Durata contractului este de 60 de luni: 16 luni etapa de proiectare și 44 de luni etapa de execuție. Termenul de finalizare e finalul anului 2026.

Un clip video de la faţa locului a fost publicat, azi, de HotNews.

Situaţia de pe celelalte tronsoane ale autostrăzii Piteşti-Sibiu

  • Lotul Sibiu-Boiţa e deschis circulaţiei. Concernul, aceeaşi asociere Porr ConstructGmbh Austria-Porr Construct SRL Bucureşti, l-a finalizat mai devreme decât era prevăzut în contract.
  • Lotul Boiţa-Cornetu: Contractul, ce priveşte una dintre cele mai grele secţiuni ale autostrăzii, a fost semnat în februarie anul trecut, cu o asociere de două firme din Turcia, Mapa Insaat şi Cengiz Insaat. Constructorii turci au la dispoziţie 68 luni ca să finalizeze segmentul de autostradă, din care 18 luni durata de proiectare și 50 de luni durata de execuție efectivă. În august anul acesta ar trebui să fie gata proiectarea, apoi ar putea demara execuţia.
  • Lotul Cornetu-Tigveni: Contractul a fost semnat în august anul trecut, cu grupul italian WeBuild, companie născută din fuziunea firmelor Astaldi şi Salini Impregilo, doi mari specialişti în întârzieri şi nerespectarea termenelor contractuale. Contractul are o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. În august anul acesta ar urma să înceapă lucrările.
  • Lotul Curtea de Argeş-Piteşti: Constructor e acelaşi concern italian WeBuild. El a fost aspru criticat de specialiştii asociaţiei Pro Infrastructură pentru ritmul lent de execuţie şi sunt şanse mici ca lucrările să fie gata la timp. Detalii, aici.

surse foto: captură video HotNews, CNAIR

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Trei tineri piteşteni, la debut în filmul ”Legenda castelului din Ardud”. Pelicula va fi lansată la Mioveni şi Piteşti

Trei tineri piteşteni se numără printre protagoniştii filmului artistic...

Fostul deputat Mircea Drăghici a fost eliberat condiționat din închisoare

Mircea Drăghici, fost deputat PSD de Argeș, a fost...

De poimâine începe eliberarea noilor cărți de identitate, electronice, în format card bancar

De poimâine va începe eliberarea noului tip de cărți...

Muscelul Câmpulung și-a demis antrenorul: ”Mulțumim, Sorin Colceag”

Clubul FC Muscelul Câmpulung a anunțat azi rezilierea contractului...