Pe lotul 4 al autostrăzii Pitești-Sibiu, între Curtea de Argeș și Tigveni, lucrările avansează. De la Tigveni spre Vâlcea, nimic (galerie foto)

Date:

Share post:

Există un risc major ca legătura spre Vâlcea-Sibiu, DN 73C, să nu fie în măsură să preia traficul greu ce va trebui descărcat de pe autostradă, după ce aceasta va ajunge la Curtea de Argeș și la Tigveni.

Constructorul lotului 4 (Curtea de Argeș-Tigveni) al autostrăzii Pitești-Sibiu, asocierea dintre firmele Porr Construct Gmbh Austria și Porr Construct SRL București, ajutată de subantreprenorul Bercris C&B Extreme Ag SRL Satu-Mare, avansează cu lucrările în ritm susținut.

Reprezentanți ai asociației Pro Infrastructură, care monitorizează evoluția lucrărilor, s-au declarat încântați de ce-au găsit între Curtea de Argeș și Tigveni, zilele trecute.

”Ne bucurăm să vedem o bună mobilizare și elevații avansate… Și antreprenorul general Porr are un ritm bun atât la structurile și terasamentele unde este prezent direct, dar mai ales la tunelul de sub Dealul Momaia, unde săpătura avansează fără probleme majore până acum… fiind excavați aproximativ 450 metri pe firul 1 (spre Curtea de Argeș), respectiv 310 metri pe celălalt, din totalul de 1.350 metri ai fiecăruia dintre cele două fire”, au notat cei de la Pro Infrastructură.

Autostrada, la Tigveni, în 2026. Și de acolo…?

Care au conchis, la finalul vizitei pe șantierul lotului 4: ”La cum se prezintă acum mobilizarea antreprenorului general și a subcontractorilor săi, avem speranțe că putem circula pe autostradă între Curtea de Argeș și Tigveni în decembrie 2026”. Termenul contractual este chiar decembrie 2026.

Firmele Porr, însă, au reușit să finalizeze lotul 1 al autostrăzii Pitești-Sibiu, cel dintre Sibiu și Boița, în decembrie 2022. Cu patru luni mai devreme decât termenul contractual, martie 2023.

CITIȚI ȘI: Austriecii de la Porr Construct lucrează zi şi noapte la tunelul de pe lotul de autostradă Curtea de Argeş-Tigveni (galerie foto/video)

Un ritm de lucru bun au și italienii de la WeBuild (Astaldi), care lucrează pe lotul 5 Pitești-Curtea de Argeș. Estimările indică posibilă deschiderea circulației la finele anului viitor.

CNAIR, din nou în contratimp

De la Curtea de Argeș sau de la Tigveni, însă, ca să ajungi la Sibiu (loturile montane Boița-Cornetu și Cornetu-Tigveni nu pot fi finalizate mai devreme de 2028), unica legătură rutieră cât de cât practicabilă e DN 73C. Un drum aflat într-o stare proastă, nereabilitat niciodată din 1989 încoace, incapabil să preia traficul (mai ales cel greu) de pe autostradă și a cărui reabilitare/modernizare bate pasul pe loc de ani de zile.

CNAIR n-a anticipat din timp nevoia aceasta. Abia acum doi ani s-a semnat un contract cu o firmă din Bihor (Proiect Construct Regiunea Transilvania SRL Oradea) pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea şi modernizarea drumului de la Tigveni la Râmnicu-Vâlcea.

Mai precis până la Aldești, intersecția cu DN 7. Drum căruia i se mai spune lotul 6 al autostrăzii Piteşti-Sibiu.

CITIȚI ȘI: (Video) În 2025, autostrada ajunge la Curtea de Argeş. În 2026, la Tigveni. De acolo spre Vâlcea… pentru ce urmează, jale e puţin spus

În această toamnă, studiul ar trebui să fie gata. Urmează, însă, întocmirea caietului de sarcini, organizarea licitaţiei pentru proiectare şi execuţie, analiza ofertelor, desemnarea câştigătorului şi semnarea contractului cu acesta.

Practica a arătat că toate acestea durează minimum 3-4 ani. Mai puneți încă unul sau doi, dacă apare vreo contestație și/sau acțiune în Justiție. Și uite-așa ajungem prin 2029-2030, iar loturile de autostradă ce vor fi gata în 2025 și 2026 își vor descărca traficul pe distrusul drum național DN 73C, asfaltat cum trebuie ultima dată pe vremea tovarășului Nicolae Ceaușescu.

Drumul capitalelor, drumul gropilor fără număr

Despre legătura autostrăzii cu Câmpulung Muscel (vestitul drum al capitalelor) n-are sens să mai discutăm. Carosabilul de la Curtea de Argeș la Câmpulung e și mai degradat decât este între Curtea de Argeș și Râmnicu-Vâlcea.

CITIȚI ȘI: Sătenii de Berevoeşti au reparat ei înşişi gropile din şoseaua Curtea de Argeş-Câmpulung, după modelul Mandachi

Acum câțiva ani, sătui să mai aștepte repararea drumului, locuitorii dintr-un sat de pe traseu, Berevoeşti, s-au apucat să astupe ei înşişi gropile din carosabil. Cu materiale cumpărate din banii lor. Membri ai unui partid politic chiar au plantat panseluțe în gropile din carosabil, anul trecut. Dacă nu e reparat, măcar să arate frumos…

Pentru DN 73C, CNAIR n-a avut niciodată fonduri.

CITIȚI ȘI: Panseluţe plantate în gropile de pe un drum naţional din Argeş, lângă Curtea de Argeş (galerie foto)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Top 6 activități eficiente pentru copiii cu autism 

Ai un copil cu autism și vrei să afli...

Bogdan Angelin David, fost șef al PNL Câmpulung, a trecut la PSD

Bogdan Angelin David, fost președinte al PNL Câmpulung, a...

Tânărul Dragoș Predescu (PNL), numit aseară prefect al județului Argeș

Tânărul Dragoș Predescu (PNL) a fost numit aseară prefect...

”Dasfidania, asshole!” Russian Ambassador Valery Kuzmin has left Romania today

The Russian Ambassador in Romania, comrade Valery Kuzmin, ended...

Dasfidania, asshole! Ambasadorul rus Valery Kuzmin a plecat definitiv din România

Ambasadorul Rusiei în România, Valery Kuzmin, și-a încheiat ”misiunea”...

S-a încheiat Festivalul-Concurs ”Premiile Muzicale Dinu Lipatti”

Ieri și azi a avut loc cea de-a IX-a...