Noua Dacia Sandero, generaţia a 3-a, este printre maşinile nominalizate să participe la concursul dotat cu titlul de Maşina Anului 2021.
Concursul e organizat de o organizaţie neguvernamentală şi jurizat de 60 de jurnalişti de specialitate de la publicaţii europene de prestigiu din domeniul auto.
Păcat că din acest juriu nu face parte niciun gazetar român; fac, însă, parte, un luxemburghez (ţară practic fără o industrie de profil), câte şase francezi, italieni şi nemţi, ba chiar şi un jurnalist rus.
Fiecare gazetar dispune de 25 de puncte, pe care le distribuei cum crede de cuviinţă finalistelor, fără a acorda mai mult de 10 puncte unei maşini.
Revenind la cocursul în sine, redăm mai jos lista cu modelele noi, intrate în competiţie, în ordine alfabetică:
1. Audi A3
2. BMW 2 Gran Coupé
3. BMW 4-series
4. Citroën C4
5. Cupra Formentor (Seat)
6. Dacia Sandero
7. Fiat New 500
8. Ford Explorer
9. Ford Kuga
10. Honda e
11. Honda Jazz
12. Hyundai i10
13. Hyundai i20
14. Hyundai Tucson
15. Kia Sorento
16. Land Rover Defender
17. Mazda MX-30
18. Mercedes-Benz GLA
19. Mercedes-Benz GLB
20. Mercedes-Benz GLS
21. Mercedes-Benz S-Class
22. Peugeot 2008
23. Polestar 2 (Volvo)
24. Seat Leon
25. Škoda Octavia
26. Toyota Mirai
27. Toyota Yaris
28. Volkswagen Golf
29. Volkswagen ID.3
În data de 8 ianuarie , în baza selecţiei operate de membrii juriului, vor fi desemnate şapte maşini finaliste, iar câştigătoarea competiţiei va fi anunţată, după o nouă etapă de jurizare, în data de 1 martie 2021.
Noua generaţie a Daciei Sandero (inclusiv versiunea Stepway) a fost prezentată la finalul lunii septembrie anul trecut, împreună cu noul Logan.
Sandero 3, un mare pas înainte
Sandero 3 aproape că nu mai are nimic comun cu vechile două generaţii, pasul înainte făcut de Dacia fiind de neimaginat în urmă cu un an sau doi.
Sunt disponibile, în premieră, o mulţime de dotări de siguranţă (şi activă, şi pasivă) şi de confort, iar despre designul maşinii putem doar spune că e cea mai frumoasă maşină Dacia pe care am văzut-o vreodată.
E drept, preţul cerut de Dacia e sensibil mai mare faţă de vechiul model Sandero, dar constructorul oferă destul de multe pentru banii suplimentari pe care-i cere.
sursa foto: Dacia groupe Renault