Noua Dacia Jogger, primele informaţii oficiale, primele imagini

Date:

Share post:

După cum a promis în urmă cu câteva zile, constructorul auto Dacia a prezentat azi, deocamdată, strict online, ultimul venit în gama modelelor Dacia, noul Jogger. Peste numai câteva zile, la Munchen, maşina va putea fi văzută pe viu.

Maşina e destinată să fie un înlocuitor pentru Dacia Logan MCV, dar şi pentru Dokker şi Lodgy, modele care nu prea au rupt gura târgului la capitolul vânzări. Nici la noi, nici pe alte pieţe.

„Umerii” evazaţi, în stil Volvo, inspiră robusteţe

După cum se poate vedea în imagini, Jogger arată bine, chiar foarte bine. Sunt evidente, în partea din faţă a maşinii, detaliile constructive similare celorlalte modele Dacia, cum ar fi grila radiatorului şi farurile (de fapt, tot blocul optic, cu semnătura în formă de Y). Spatele seamănă cu cele ale SUV-urilor Volvo, din gama XC.

Din imaginile interiorului putem observa că scaunele par a fi ceva mai „lucrate” decât la alte modele Dacia, promiţând să ofere un mai bun suport lateral şi deci un confort superior pentru şofer şi pasageri. Sistemul multimedia generos, precum şi planşa de bord în sine par să fie la înălţime.

Spaţiul interior este mai mult decât generos şi nu are rival în clasa sa

Garda la sol comunicată de Dacia, 20 cm, e una suficient de bună pentru ca maşina să nu aibă probleme în a rula pe drumuri uşor accidentate. Jogger nu e un SUV, nu e nici un break clasic, nici monovolum, în genul Espace, dar are câte ceva din calităţile fiecăruia. Garda la sol e de SUV, de exemplu.

Spaţiul interior e de monovolum de clasă medie: minimum 607 litri, în versiunea cu 7 locuri, şi maximum 1.819 litri, cu cele 5 scaune din spate rabatate. Sunt cifre uriaşe, neatinse de niciun alt model similar de pe piaţă.

Singurul lucru care ne-a dezamăgit din prezentarea – cam succintă – făcută de Dacia noului Jogger este motorizarea: constructorul nu pomeneşte decât de micul motoraş cu cilindreea de 1 litru, supraalimentat, apt să funcţioneze şi cu benzină, şi cu GPL. Nu avem nimic împotriva GPL-ului, dimpotrivă, îl considerăm cel mai ecologic carburant disponibil pe piaţa românească şi e foarte bine că Dacia îl propune pe maşinile sale.

Planşa de bord ni se pare foarte reuşită, iar scaunele par a fi fost mult îmbunătăţite

Pe hârtie, acest motoraş livrează 100 CP. Poate-i livrează şi practic pe toţi 100, însă, la Jogger, ni se pare că s-a mers prea departe cu aşa-numitul downsizing. O maşină cu gabaritul lui Jogger, cu 7 locuri şi portbagaj imens, credem că ar avea nevoie şi de alte motoare, cu cilindrei superioare, de la 1,3 litri în sus. Poate va fi disponibil şi un motor mai mare pe Jogger, cine ştie. Dacia nu spune deocamdată nici că da, nici că ba. Se vorbeşte de un hibrid de 1,6 litri, prima motorizare hibridă disponibilă pe o Dacie, dar nimic sigur, deocamdată.

Despre transmisie iarăşi, nimic oficial. Putem ghici din poză că va avea o cutie de viteze manuală, probabil cu 5 trepte. O a şasea ar fi inutilă, dată fiind cilindreea mică a motorului.

Nu au fost făcute publice informaţii despre nivelurile de echipare existente (se pomeneşte pe site-ul Dacia doar despre o echipare numită Extreme) şi nici despre preţuri. La fel, nici data începând de la care noul Jogger va fi disponibil la concesionari, însă, probabil, asta se va petrece curând, până la finalul anului.

Actualizare – Precomenzile pentru noua Dacia Jogger vor debuta în noiembrie anul acesta, iar vânzările vor începe efectiv în februarie 2022, a informat azi constructorul de la Mioveni.

sursa foto: Dacia groupe Renault

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Popular