Premierul Ludovic Orban şi-a dedicat ziua de azi vizitării celor doi mari producători români (sau, mai degrabă, din România) de autoturisme, în speţă uzinele Ford Craiova şi Dacia Mioveni.

Vizita prim-ministrului (însoţit de un alai întreg de miniştri şi secretari de stat) vine în contextul în care, prin închiderea completă a liniilor de producţie, cei doi constructori români au pierdut, cumulat, în jur de 120-125 de milioane de euro, pe zi, adică între 3 şi 4 miliarde de euro în întreaga perioadă în care nici Dacia, nici Ford nu au produs maşini.

La ambele uzine, directorii Pearson şi Dridi au accentuat că şi Dacia, şi Ford, au investit masiv în materiale şi proceduri care să asigure siguranţa angajaţilor.

La Mioveni am remarcat strădaniile liderului PNL Argeş, Adrian Miuţescu, de a sta permanent în apropierea şefului său pe linie de partid. Aproape că i-a fost imposibil prietenului şi colaboratorului nostru Gabriel Pintilei să facă vreo poză cu prim-ministrul, îndărătul căruia să nu se iţească şi figura dlui Miuţescu.

Prim-ministrul Ludovic Orban, la sosirea la uzina Dacia de la Mioveni

Prim-ministrul a subliniat, printre altele, că recomandă românilor să cumpere cu încredere maşini româneşti, iar instituţiilor de stat le-a sugerat ca, respectând regulile comunitare, să opteze pentru maşini produse în România în detrimentul altor mărci.

De notat că, dacă maşini Dacia mai găseşti pe la ceva instituţii de stat, vehicule Ford a cumpărat numai Registrul Auto Român.

La uzina Dacia Mioveni

„Era important ca uzina Dacia şi alte companii să-şi înceapă activitatea. Am asigurat conducerea de deschiderea noastră totală la dialog, de colaborare pentru găsirea celor mai bune măsuri de susţinere… suntem alături de compania Dacia… şi de toţi furnizorii legaţi de Dacia…

… Am avut o discuţie cu privire la graficul de reluare şi creştere a producţiei. Am avut o discuţie cu privire la modalităţile în care Guvernul poate să susţină producţia şi industria automotive (adică industria auto, pe româneşte – n.r.)”, a spus prim-ministrul Orban, la finalul vizitei sale la uzina Dacia de la Mioveni.

În luarea sa de cuvânt, premierul s-a mai referit şi la două modele de aparate de respiraţie artificială, de uz medical (numite un pic cam forţat ventilatoare), unul dintre ele realizat prin cooperarea Electroargeş Curtea de Argeş cu Dacia şi cu Universitatea din Piteşti.

Subiecte pe care ne-am fi aşteptat ca prim-ministrul să le abordeze, dar despre care a vorbit fie tangenţial, fie deloc şi care nouă ni se par foarte importante:

  • Cum are de gând Guvernul să stimuleze cumpărarea de maşini noi de către populaţie? Pentru că, aşa cum scriam chiar azi, cineva trebuie să şi cumpere maşinile fabricate la Mioveni sau la Craiova. Iar contextul e dureros de potrivnic. Programul „Rabla”, invocat, are limitele lui şi nu e nici pe departe suficient.
  • Ce are de gând Guvernul să facă pentru a accelera construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu şi a drumului expres Craiova-Piteşti, tronsoane vitale pentru cei doi producători de maşini şi a căror realizare i-ar ajuta să fie mai competitivi în ce priveşte costurile de transport spre Vestul Europei?

E drept, însă, că aproape nimeni din jurnaliştii care i-au adresat întrebări dlui Orban (în pricipal, de la televiziunile din Bucureşti) nu i-au pus întrebări pe aceste teme, ci au părut mai interesaţi de amenzile declarate neconstituţionale de CCR sau despre restricţiile de circulaţie de după 15 mai.

Foto: Gabriel PINTILEI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here