Motivând că lucrările de infrastructură rutieră (în principal, construcţia de autostrăzi şi reabilitarea de drumuri) sunt blocate de dezinteresul constructorilor, generat de standardele de cost mici, Guvernul a elaborat un proiect de ordonanţă de urgenţă menit să elimine cu totul aceste standarde.
Acest proiect este, momentan, în dezbatere la mai multe ministere implicate.
Guvernul susţine că pentru aproximativ jumătate dintre proiectele de infrastructură mari nu există constructori interesaţi să liciteze, din cauză că aceste standarde de cost, introduse în 2010, ar fi prea mici şi antreprenorii privaţi nu ar mai putea realiza profit.
Ideea după care Guvernul a elaborat acest proiect de ordonanţă de urgenţă este să elimine standardele respective, dând astfel mână liberă funcţionarilor publici să contracteze lucrări fără a mai exista nicio restricţie de preţ.
Acest lucru ar da, practic, liber la supraevaluarea unor lucrări, aşa cum s-a întâmplat anterior introducerii standardelor de cost.
Interesant este că, potrivit colegilor de la G4Media, standardele de cost – singura barieră de netrecut în calea jafului din banul public – urmează să fie eliminate din toate domeniile, nu doar din cel al infrastructurii.
Dacă această ordonanţă de urgenţă va fi promulgată, atunci ne putem aştepta la achiziţii publice la preţuri faraonice, aşa cum a fost celebra autostradă Transilvania, pentru care compania americană Bechtel a încasat peste 80% din valoarea lucrărilor, executând doar vreo 15% din total.
Ideea e SA poata Fura Mai mult