Sătul să mai aştepte ca învăţământul românesc să se adapteze nevoilor sale (şi ale pieţei muncii, în general), constructorul de automobile Dacia a luat decizia de a-şi înfiinţa o şcoală, sub egida Asociației Constructorilor de Automobile din România, în care să-şi pregătească muncitorii şi tehnicienii pe care Şcoala românească nu-i mai formează de ani buni.

Astfel, azi, la sediul Primăriei din oraşul Mioveni a fost semnat un document, denumit „Memorandumul – Școala Duală ACAROM”, care pune bazele unui proiect de anvergură inițiat în parteneriat cu autoritățile locale, unitățile de învățământ (Primăria Mioveni, Liceul Tehnologic Construcții de Mașini Mioveni, Inspectoratul Școlar Județean Argeș, Universitatea Pitești), uzina Dacia și Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

„Documentul prevede analiza înființării și posibilității de concepere, realizare şi funcționare a unei școli duale de învățământ profesional şi tehnic, sub egida ACAROM”, a informat primarul urbei, Ion Georgescu.

Școala Duală ACAROM este un proiect pilot de educație și formare profesională care a fost conceput ca o „alternativă viabilă pentru acoperirea nevoii de forță de muncă calificată de nivel 3 si 4 (tehnicieni) într-o primă etapă, iar ulterior, în viitor, nivelul 5 (tehnician superior). Aceasta ar putea funcționa în cadrul Liceului Tehnologic Construcții de Mașini din Mioveni”, a mai informat primarul Georgescu.

Printre semnatarii documentului, nume cu rezonanţă în industria auto din România: Mihai Bordeanu, şeful Dacia, Christophe Dridi, fost director general al Daciei, actualmente preşedinte ACAROM, dar şi primarul Ion Georgescu şi şefa Inspectoratului Şcolar Argeş, Liliana Murguleţ.

Ne trebuie muncitori specialişti

„Învățământul universitar este indispensabil și are un nivel excelent în România, dar trebuie să fie însoțit de învățamântul dual pentru că e nevoie de specialiști pe piața muncii.

Avem nevoie de ingineri, dar avem nevoie și de tehnicieni specializați, cum ar fi sculeri matrițeri, frezori, electromecanici utilaje, roboticieni, specialiști în digital”, a punctat şeful ACAROM, Christophe Dridi.

La rândul său, Mihai Bordeanu, primul român care conduce uzina Dacia, de la Constntin Stroe încoace, a pus şi dumnealui degetul pe această rană a învăţământului românesc, care s-a cam decuplat de la realitatea pieţei muncii.

„În România, peste jumătate de milion de elevi nu reușesc să ia BAC-ul. Se vorbește prea puțin despre învățământ profesional dual… La nivelul comunității argeșene, Dacia a profesionalizat generații de elevi în diverse meserii care țin de domeniul auto, de-a lungul parteneriatelor de durată pe care le are cu cele două licee de profil tehnologic din județ.

Beneficiile învățământului profesional dual sunt multiple pentru elevi. Prin îndrumarea tutorilor noștri, aceștia dezvoltă competențe tehnice teoretice, dar mai ales practice, care îi ajută să se specializeze pentru meseriile viitorului”, a spus dl Bordeanu.

După semnarea acestui memorandum, se va realiza un studiu de prefezabilitate, care va cuprinde structura, organizarea, nevoile şi modalitățile de finanțare pentru implementarea proiectului si susținerea activității Școlii Duale ACAROM.

Acest studiu va sta la baza deciziei de înfiinţare a Școlii.

sursa foto: Primăria Mioveni

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here