La finele lui 2025, vom avea autostradă de la Pitești până la Tigveni. De acolo, însă, până la Vâlcea, pe șoferi îi așteaptă infernul

Date:

Share post:

Lucrările la autostrada Pitești-Sibiu merg într-un ritm foarte bun. În special Porr Construct lucrează foarte bine pe lotul Curtea de Argeș-Tigveni și-l poate finaliza până la finalul acestui an.

Aceasta deși termenul contractual de finalizare a lucrărilor este 2027.

Pe lotul Pitești-Curtea de Argeș, italienii de la WeBuild s-au mișcat acceptabil. A fost finalizat un ciot, până la Băiculești, iar în câteva luni va fi gata tot lotul, până la Curtea de Argeș. Probleme serioase sunt, însă, de la Curtea de Argeș, respectiv de la Tigveni, până la Râmnicu-Vâlcea. Mai precis până la Blidari, acolo unde se intră deja pe DN7 până la Vâlcea.

Austriecii de la Porr Construct mai au puțin și finalizează tunelurile de pe lotul de autostradă Curtea de Argeș-Tigveni

Consiliile județene din Argeș și Vâlcea se străduiesc

”Știu că sunt absolut necesare legături rutiere bune cu județul Vâlcea, din perspectiva finalizării loturilor de autostradă Pitești-Curtea de Argeș și, ulterior, Curtea de Argeș-Tigveni. (Ambele, loturi ale autostrăzii Pitești-Sibiu – n.r.).

Prin urmare, Consiliul Județean Argeș face toate eforturile pentru a asfalta și moderniza drumurile județene care să permită, în timp util, preluarea traficului rutier de pe viitoarele loturi de autostradă”, a declarat, pentru ArgeșulOnline.ro, președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă.

În acest scop, Consiliul Județean Argeș a demarat procedurile de modernizare a două drumuri județene care fac legătura cu județul vecin Vâlcea.

  • „Modernizare DJ 703G Şuici (DJ 703H) – Ianculeşti – lim. jud. Vâlcea, Km 14+000 – Km 16+921, L=2,921 Km, comuna Șuici”, aprobat pentru finanțare prin Programul național de investiții „Anghel Saligny”;
  • ,,Modernizare DJ 703 H Sălătrucu-Vâlcea, Km 25+200 – Km 27+202,65 si km 28+520 – km 29+863, L = 3345,65 m”, aprobat pentru finanțare prin Programul național de investiții „Anghel Saligny”, a informat CJ Argeș.

Drum de ocolire de la Curtea de Argeș până la Câineni, în Vâlcea

Al doilea drum e o variantă interesantă, de luat în calcul pentru ocolirea DN 7 Valea Oltului. De la Curtea de Argeș până la Sălătrucu drumul e asfaltat și e într-o stare cât de cât rezonabilă. Consiliul Județean Argeș va asfalta cei circa 4 km de la Sălătrucu până la limita cu Vâlcea.

Așa arată DJ 703H, înainte de asfaltarea preconizată

CITIȚI ȘI: O alternativă la DN 7 Valea Oltului: DJ 703H Sălătrucu-Câineni va fi asfaltat pe toată lungimea sa (mai 2024)

De acolo până la Câineni, unde drumul județean (DJ 703H) intersectează DN7 Valea Oltului, sunt vreo 31 km. Toți, neasfaltați. Consiliul Județean Vâlcea a demarat (în mai 2024) licitația pentru modernizarea DJ 703H în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice. Valoarea contractului e de 130 milioane lei. Contractul de proiectare și execuție are o durată totală de 41 luni: 5 luni proiectare, 36 de luni execuție. Finanțarea e asigurată de la bugetul de stat prin Programul Anghel Saligny.

Problema e că asfaltarea efectivă va lua cel puțin 3 ani și jumătate. Deci acest drum nu va putea, în niciun caz, să preia traficul de pe Valea Oltului mai devreme de vara lui 2028.

Ar mai fi varianta DN 73C, un drum care leagă Curtea de Argeș de Tigveni și apoi de Blidari (DN 7). Un drum național doar cu numele, pentru că n-a fost reabilitat niciodată de când a fost asfaltat, pe vremea lui Ceaușescu, în 1986.

CITIȚI ȘI: (Video) În 2025, autostrada ajunge la Curtea de Argeş. În 2026, la Tigveni. De acolo spre Vâlcea… pentru ce urmează, jale e puţin spus (ianuarie 2024)

Potrivit publicației Râmnicu-Vâlcea Week, la finalul anului trecut ”a fost lansată licitația pentru modernizarea drumului național 73C, dar doar pentru lotul Curtea de Argeș – Tigveni. Pentru lotul Tigveni  – Blidari nu au fost aprobați încă indicatorii tehnico economici”. Detalii puteți lectura aici.

Trei variante, toate de coșmar

În concluzie: finalizarea loturilor Pitești-Curtea de Argeș și Curtea de Argeș-Tigveni, fie la finalul lui 2025, fie în primăvara lui 2026, nu va aduce nimic bun șoferilor care au ca destinație Vâlcea, Sibiul sau alte destinații mai la vest de Sibiu. Nici pentru transportatori deschiderea celor două loturi de autostradă nu va însemna nimic bun.

Drumurile care fac legătura dintre Curtea de Argeș, respectiv Tigveni, cu Râmnicu-Vâlcea (Blidari) fie nu au cum să fie finalizate în timp util, fie nu vor putea face față descărcării de trafic de pe autostradă.

Șoferii vor avea de ales între trei opțiuni: fie ignoră autostrada și merg, ca și acum, pe clasicul DN 7 Valea Oltului, fie se aventurează pe distrusul DN 73C, fie încearcă să răzbească pe drumurile județene menționate mai sus. Toate trei variantele sunt de coșmar.

Din ce-am constatat, ambele Consilii Județene (Argeș și Vâlcea) au avut și au bunăvoință. Dar le lipsesc, evident, resursele pentru a asfalta niște drumuri județene, la nivelul cerut pentru preluarea traficului de pe autostradă. Drumurile de legătură cu autostrada ar fi trebuit să fie pe agenda CNAIR, nu pe cea a administrațiilor locale, pe scurt spus.

sursa foto: Facebook/Sorin Grindeanu, arhivă ArgeșulOnline.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Tânăr șofer din Ștefănești, la volan sub influența drogurilor

Polițiștii din Poiana Lacului au oprit, recent, în trafic,...

Teatrul Alexandru Davila Pitești, trei premiere în luna aceasta

Teatrul Alexandru Davila Pitești anunță că, în repertoriul pe...

Acestea sunt cele mai populare destinații romantice din Grecia – tu pe care o alegi în 2025?

Grecia continuă să fie una dintre cele mai vizitate...

Muzica zilelor noastre: Ianuarie se duse și el…

  Așa că iată bilanțu-i obișnuit. Succint și la...