La Consiliul Judeţean Argeş, întâi votăm, dup-aia vedem ce-am votat (Opinie)

Date:

Share post:

Săptămâna trecută, pe toate grupurile de Facebook argeşene şi pe toate site-urile de presă care au contracte de „publicitate” cu Consiliul Judeţean Argeş (nu râdeţi, Consiliul Judeţean Argeş e unul dintre cei mai mari „investitori” în presa locală, la concurenţă cu Primăria Piteşti şi Apă Canal) a fost împrăştiată o postare cumplit de caraghioasă, din care reproducem aici câteva fragmente. Gratis, că n-avem contract de „publicitate” cu Consiliul Judeţean:

„Luni, 14 februarie 2022, o delegația de la Consiliului Județean Argeș a mers în teren pentru a vedea, la fața locului, starea drumului județean DJ 704I Arefu (DN7C) – Lac Vidraru-Cumpăna (DN7C), în lungime de 21,5km. 

Alături de delegația din care au făcut parte vicepreședintele Consiliului Județean Argeș, Marius Nicolaescu, consilierii județeni Eleodor Olavi Nițescu (PSD), Marius Postelnicescu (PNL) și Bogdan Ivan (PRO România) s-au aflat și directorul general al Regiei Autonome Judeţene de Drumuri Argeş, Alina Nicolau, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Piteşti (foto sus, alături de vicele Nicolaescu), Gheorghe Mihăiţă și reprezentanți ai Direcției Silvice Argeș.  

Concluzia acestei vizite este că starea drumului este foarte deteriorată și că trebuie găsite variante pentru modernizarea lui într-un termen cât mai rapid astfel încât să fie integrat într-un circuit turistic în condiții de siguranță. În acest sens, conducerea executivului și-a exprimat disponibilitatea ca o delegație a Consiliului Județean să poarte discuții și cu Ministerul Transporturilor și Ministerul Dezvoltării pentru a identifica și alte posibile surse de finanțare.

Decizia de a face această deplasare a venit după ce, săptămâna trecută, în ședința Consiliului Județean Argeș s-a votat o hotărâre prin care s-a exprimat acordul de principiu pentru demararea de către Direcţia Silvică Argeş a procedurilor de trecere a drumului județean D.J. 704I (drum care este paralel cu drumul național Transfăgărășan) din domeniul public al Judeţului Argeş şi administrarea Regiei Autonome Judeţene de Drumuri Argeş R.A, în domeniul public al Statului Român. 

Solicitarea este motivată de faptul că DJ 704I provine dintr-un drum forestier în comuna Arefu ce a fost preluat de Consiliul Judeţul Argeş în 2007, precum şi de apariţia unor probleme în procesul de administrare a pădurii (suprafaţă de 2388 ha) învecinate drumului, din cauza stării precare a acestuia, a restricțiilor de tonaj impuse şi a lipsei accesului la lucrările de întreţinere pentru corectarea torenţilor existenți pe contur la mal drept. De asemenea, R.N.P. ROMSILVA R.A. are, pe lângă fonduri proprii şi bugetare pe care le foloseşte pentru construirea de drumuri forestiere noi şi repararea celor existente, posibilitatea de a accesa fonduri europene. 

Această hotărâre a fost luată ca urmare a faptului că, la această oră, Consiliul Județean Argeș nu are banii necesari pentru a moderniza acest drum… Starea drumului este foarte proastă… cele trei poduri sunt în stare avansată de degradare… În plus, pe cea mai mare parte a drumului lăţimea este între 2 şi 4 metri făcând aproape imposibile investiții pentru amenajarea lui ca drum județean”.

Haideţi să rezumăm şi să traducem pe înţelesul tuturor abureala şi polologhia de mai sus: în 14 februarie, domnii consilieri judeţeni s-au dus „pe teren” să vadă cu ochii lor ceea ce votaseră cu o săptămână în urmă. Altfel spus, întâi votăm, dup-aia ne urnim din birouri; aşa. de pamplezir, să vedem ce-au votat.

Dacă făceau lucrurile în succesiunea lor firească, domnii consilieri ar fi aflat că drumul ăla nu poate fi amenajat ca unul judeţean. Numai că, în acest caz, n-ar mai fi avut ce vota. Aşa că întâi au votat, după aia au verificat.

Vă spunem noi ce-au votat: nimic. Drumul acela, îngust şi bombardat, tot bombardat va rămâne, cel puţin până la finele actualei legislaturi. La fel şi Transfăgărăşanul care, deşi mai lat niţel (graţie lui Ceauşescu) bombardat e şi el, de ani de zile.

Apropo de Transfăgărăşan: n-ar fi mai bine ca în loc de un Transfăgărăşan mai mare şi unul mai mic (asta este DJ 704I, tot un fel de Transfăgărăşan, dar mai scurtuţ), ambele în stare deplorabilă, să avem unul singur, acela făcut celebru de televiziunile occidentale, dar care să fie asfaltat şi marcat impecabil, cu parcări amenajate civilizat, de-a lungul drumului, astfel încât străinii care calcă pe-aici să-şi dorească să revină cât mai repede, nu să caute pe hartă cel mai apropiat punct de trecere a frontierei cu Ungaria?

De veşnicele abureli, cu „reabilitarea” Transfăgărăşanului, cu lucrări care să îl menţină deschis 365 de zile pe an, nu mai pomenim. Promisiunile astea se repetă în fiecare ciclu electoral: noi ne facem că le credem, ei se fac că vorbesc serios şi tot aşa…

Am arătat că, la capitolul turism, deşi ar trebui să fie între primele 5 judeţe din ţară, Argeşul e surclasat de judeţe care n-au atracţii turistice nici pe sfert câte avem noi. Explicaţii ale acestei stări de lucruri sunt mai multe. Prostiile descrise aici sunt doar un exemplu. Urmează şi altele. Vă ţinem la curent.

Articol publicat în ediţia de săptămâna trecută a publicaţiei Impuls de Argeş.

sursa foto: Consiliul Judeţean Argeş

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Primarul comunei argeșene Buzoești, fără permis de conducere după ce a fost prins băut la volan

Ion Tănase, primarul comunei Buzoești, a fost depistat conducând...