La 9 ani după ce s-a rupt podul de la Poiana Lacului, CJ Argeş a semnat contractul de proiectare pentru noul pod (galerie foto)

Date:

Share post:

La aproape 9 ani de când vestitul pod de la Poiana Lacului, de pe drumul naţional 67B, dintre Piteşti şi Drăgăşani, s-a rupt în urma unor inundaţii, Consiliul Judeţean Argeş a anunţat azi că „s-a semnat contractul de proiectare” pentru noul pod.

Deocamdată, circulaţia rutieră se desfăşoară încă pe un pod improvizat, cu o singură bandă de mers, din 2014 încoace. Alternativ, se poate ocoli zona, dar asta înseamnă un ocol de vreo 30 km.

Ode lu’ domn’ ministru Grindeanu

CJ Argeş n-a scăpat ocazia de a mulţumi ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în nişte termeni… „Este în principal meritul lui Sorin Grindeanu ministrul Transporturilor, care s-a dovedit, încă o dată, deschis la solicitările noastre.

De altfel, de când Sorin Grindeanu este ministru, putem spune că avem parte de cele mai ample investiții în infrastructura pe drumuri naționale în județul Argeș”. Aţi înţeles, da?

Cum a fost posibil, totuşi, ca vreme de nouă ani acest pod să nu fie reparat? Primarul din Poiana Lacului, Ion Dumitrache, n-a prea avut ce face, dar nici nu s-a agitat din cale afară.

Demersuri ale asociaţiei #ActivAG, zadarnice şi ele

Activistul civic Traian Paparete, preşedintele asociaţiei #ActivAG din Piteşti, a întreprins şi el o sumedenie de demersuri pentru a urni lucrurile din loc, alături de consilierul local Cristian Marius Nicula. Tot în van.

„Am muncit să scot podul separat de proiectul întregului drum şi vine acuma PSD să spună că face podul; acelasi PSD care în 2021 îmi garanta că podul este gata ba în primăvară, ba în toamna. Am obosit…”, ne-a declarat Traian Paparete.

Tentative ale autorităţilor de a repara podul au mai fost. Una dintre ele a avut în prim plan concernul austriac Strabag.

Proiectul iniţial de reabilitare a DN 67B, cel cu asocierea dintre firmele Strabag AG – SC Strabag SRL Bucuresti – SC Delta ACM 93 Bucuresti – SC C&I Euroconstruct SRL Bucuresti, a fost fost, însă, reziliat, din cauza slabei mobilizări a constructorului şi a falimentului firmei bucureştene Delta ACM.

Unul dintre ultimele eforturi depuse de asociaţia #activAG Piteşti, de a debloca situaţia, a avut loc în toamna anului 2021.

Repere cronologice

Într-o discuţie cu şefa Direcţiei de Drumuri şi Poduri Craiova, Constanţa Pistol, activiştii conduşi de dl Paparete au primit următoarele repere cronologice:

  • Depunerea ofertele lor pentru reabilitarea drumului – Termen: până la 6 noiembrie 2021;
  • Împărţirea DN 67B în 4 secţiuni de lucru, câte una pentru fiecare judeţ prin care trece drumul naţional – Termen: până la începutul primăverii 2022;
  • Podul de la Poiana Lacului va fi scost la licitaţie separat – Termen: până la începutul verii 2021;
  • Licitare, proiectare, avizări – Termen: până la 30.09 2022;

Bineînţeles, niciunul dintre aceste termene nu a fost respectat, iar lucrurile au rămas aşa cum sunt şi azi, în coadă de peşte.

Lucrurile merg în ritm de melc

Luând de bun faptul că azi CJ Argeş a semnat contractul de proiectare a noului pod, până când pe acesta se va putea circula normal mai sunt nişte etape de parcurs:

  • Emiterea ordinului de începere; cât durează? Nu se ştie. Poate o zi, poate un an, nu există termene clare.
  • Demararea licitaţiei privind execuţia. Termen – iarăşi, nu există niciunul.

Dacă vor mai exista şi contestaţii după ce se va fi stabilit câştigătorul licitaţiei privind execuţia, urmează procese în Justiţie, apeluri etc.

În cel mai optimist scenariu posibil, noul pod de la Poiana Lacului va fi gata în vreo 2-3 ani. În cel mai pesimist, cum a stat aşa nouă ani de zile, mai poate sta alţi nouă, fără probleme.

Motive de optimism nu prea ar fi: într-un un caz oarecum asemănător, cel al podului de cale ferată de la Grădiştea, de pe linia Bucureşti-Giurgiu (pod avariat tot în urma unor inundaţii, în anul 2005), trenurile circulă cu ocolire prin Videle. Chiar şi azi.

Podul respectiv n-a fost reparat nici azi, după aproape 18 ani de când a fost avariat de inundaţii, dar ar fi ceva speranţe că va fi gata anul acesta, zice Economica.Net. Coincidenţă, şi acolo lucrează tot o firmă austriacă, Porr Construct Gmbh.

sursa foto: Gazeta de Poiana Lacului/Traian Paparete

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Trolere pentru copii – cea mai frumoasă aventură începe atunci când copiii au propriile bagaje

Calatoriile inseamna aventuri, iar pentru copii, fiecare calatorie este...

Carambol cu patru maşini în comuna Moșoaia. Fetiţă de 6 ani rănită în zona feţei

În urmă cu puţin timp, pompierii argeşeni au fost...

FC Argeş şi-a asigurat menţinerea matematică în Liga 2

FC Argeş şi-a asigurat menţinerea matematică în Liga 2,...

Top 6 activități eficiente pentru copiii cu autism 

Ai un copil cu autism și vrei să afli...

Bogdan Angelin David, fost șef al PNL Câmpulung, a trecut la PSD

Bogdan Angelin David, fost președinte al PNL Câmpulung, a...

Tânărul Dragoș Predescu (PNL), numit aseară prefect al județului Argeș

Tânărul Dragoș Predescu (PNL) a fost numit aseară prefect...

”Dasfidania, asshole!” Russian Ambassador Valery Kuzmin has left Romania today

The Russian Ambassador in Romania, comrade Valery Kuzmin, ended...