„În momentele de răscruce ale unei societăți, când oamenii au nevoie de luciditate și de informații verificate, jurnalismul joacă un rol important.

Ne aflăm în fața unei pandemii care afectează întreaga planetă, iar presa din România trece prin vremuri tulburi”, notează colegii de la Recorder, într-un articol publicat ieri de Marius Voincea şi Ionuţ Duinea.

„În goana după click-uri, mai multe site-uri au anunțat apariția primului caz de coronavirus în România înainte ca acesta să apară cu adevărat. Au existat site-uri care au anunțat români morți în Italia și altele care și-au păcălit cititorii cu titluri manipulatoare sau incomplete. (site-ul „Argeşul liber” din Piteşti anunţa încă de aseară un deces cauzat de coronavirus, deşi rezultatele analizelor sunt aşteptate abia azi – n.n.)

Iar aceste practici nu mai reprezintă de mult niște excepții. E un fenomen care s-a amplificat de la an la an: în timp ce oamenii se bucurau că presa poate fi citită gratis pe internet, o mare parte a presei a început să renunțe la reguli și să se transforme în altceva.

Noile reguli au fost dictate de noile surse de finanțare, adică de felul în care funcționează publicitatea în mediul online: cel mai important criteriu este audiența cât mai mare, indiferent prin ce mijloace se obține”, mai scriu colegii de la Recorder.

Articolul integral din care am citat îl găsiţi la adresa de mai jos:

sursa foto: recorder.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here