Jeep-urile ruseşti Derways Cowboy, construite pe baza ARO 24, se vând la preţ de Mercedes ML

Date:

Share post:

În anul 2003, în republica fostă sovietică Karaceaevo-Cerkesk din Caucazul de Nord (sudul Federaţiei Ruse), un mare producător de vodcă punea bazele construirii de la zero a unei fabrici de automobile.

Pe acest Derways Cowboy din 2005 proprietarul cere circa 3.500 de euro
Pe acest Derways Cowboy din 2005 proprietarul cere circa 3.500 de euro

Cei doi patroni, fraţii Hadji Murat, avuseseră ambii maşini ARO şi au demarat proiectul lor în industria auto încercând să construiască o maşină de teren nouă, bazată

N-ai zice că maşina asta e la origini un ARO
N-ai zice că maşina asta e la origini un ARO

pe şasiul şi transmisia unui model de ARO 244, ranforsat.

Prima maşină de teren rusească cu ADN de ARO a ieşit de pe banda de montaj în anul 2003. Jeep-ul rusesc cu gene muscelene s-a numit Derways Cowboy şi a făcut o bună impresia în lumea auto din Rusia.

Caroseria a fost realizată integral de ruşi, mai precis de designeri de la uzina Lada din Togliatti. La fel şi interiorul Cowboy-ului rusesc, care nu seamănă mai deloc cu cel auster al maşinilor produse la Câmpulung Muscel.

Erau oferite trei motorizări: două de provenienţă rusească, marca ZMZ (Zavoljski Motornîi Zavod, fabrică localizată în regiunea Nijni Novgorod, circa 600 km est de Moscova), 2,3 litri, benzină şi 105 CP, respectiv 2,2 litri diesel aspirat, de 72 CP, şi una de provenienţă Peugeot (2 litri turbodiesel şi 102 CP).

Maşina avea tracţiune integrală cu reductor, diferenţial blocabil (dotări tipice pentru off road pe care, de exemplu, Dacia Duster nu le are nici azi), geamuri electrice, servodirecţie, volan reglabil, aer condiţionat cu reglare manuală sau automată, frâne luate de la un model de Volvo, cu ABS etc.

Modele Cowboy au fost produse pe şasiuri de ARO până în anul 2005 inclusiv. După care, din cauză că uzina din Câmpulung a falimentat, ruşii au cumpărat şasiuri de ARO produse de o fabrică din China.

După ARO au urmat ”chinezării”

În total, au fost produse în jur de 1.000 de jeep-uri ruseşti pe baza componentelor de ARO, până în anul 2005. După care la fabrica din Caucazul de Nord au început să fie produse maşini bazate pe tehnologie chinezească.

A fost sau nu o maşină reuşită jeep-ul rusesc bazat pe ARO 24? Indiferent ce spune unul sau altul, piaţa de acolo spune că da.

În Federaţia Rusă, preţurile maşinilor de teren Derways Cowboy cresc de la un an la altul. Momentan, la aceeaşi vechime, cilindree şi rulaj, un Cowboy cu gene de ARO costă la fel de mult ca un Mercedes ML: între 2.000 şi 5.000 de euro.

La 14 ani distanţă, ruşii din Caucaz au trecut definitiv de la vodcă la maşini. La Câmpulung Muscel s-a trecut, tot definitiv, de la maşini la vodcă.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Cum să organizezi un coffee-tasting pentru prieteni și familie

Organizarea unui coffee-tasting pentru prieteni și familie poate transforma...

Maximizarea eficienței spațiului din grădină: soluții de depozitare inovatoare

În agitația cotidiană, găsirea unui refugiu relaxant în propria...

Cum să te protejezi financiar în timp ce participi la jocuri de noroc

Așa, hai să vorbim direct și fără ocolișuri. Te...

Asociația Învață pentru Tine, meditații gratuite pentru copii nevoiași. Meditatorii sunt profesori voluntari

Asociația Învață pentru Tine, înființată de soții Sergentu, oferă...

Profesorul universitar Adrian Papahagi, despre coșmarul care ne bântuie aceste zile

Filologul și eseistul Adrian Papahagi a publicat zilele trecute...

Teatrul zilelor noastre: „Liviu Ciulei”, de la Pitești

Se-nțelege, cred, că e vorba de un festival de...