Constructorul italian WeBuild a început zilele trecute să lucreze în zona satului Cornetu, din judeţul Vâlcea.
Antreprenorul şi-a adus în zonă utilajele şi a făcut pregătirea de şantier necesară încă înainte de anul nou 2024. Iar acum, după încheierea sărbătorilor de iarnă, a trecut efectiv la lucru (foto galerie, jos).
Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Piteşti, cel cuprins între Cornetu şi Tigveni, este unul dintre cele două loturi care traversează Carpaţii. Celălalt e Boiţa-Cornetu, executat de companii din Turcia şi unde, de asemenea, au demarat lucrările.
CITIŢI ŞI: Încep să se mişte lucrurile şi pe lotul 2, Boiţa-Cornetu, al autostrăzii Piteşti-Sibiu
„Compania WeBuild a întrat în teren deja și a început decopertările… în zona Cornetu (foto sus). Asta înseamnă că graficele sunt respectate. În comuna noastră a început primul dintre cele două mari șantiere care vor aduce în Vâlcea primii km de autostradă. Un punct zero pentru economia comunei Racovița și un punct de cotitură pentru Ţara Loviştei”.
Declaraţia a fost făcută de Narcis Iliescu, primarul din Racovița, pentru Râmnicu-Vâlcea Week.
Deocamdată, constructorul din Italia efectuează lucrări doar pe raza judeţului Vâlcea.
Despre lotul 3 Cornetu-Tigveni, pe scurt
Contractul are o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. În august 2023 ar fi trebuit să înceapă efectiv lucrările. Ele au şi început, dar cu o mobilizare a constructorului nu tocmai impresionantă. Ulterior, ritmul de lucru a revenit la normal.
Lotul Cornetu-Tigveni are o lungime de 37,4 km. Costul e de 5,32 miliarde de lei, fără TVA. Finanţarea vinedin fonduri europene nerambursabile.
Termenul iniţial de deschidere a fost 2027, dar acesta a fost decalat pentru vara anului 2028.
Situaţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, pe loturi
- Lotul 1 Sibiu-Boiţa (13,7 km) a fost dar în circulaţie în decembrie 2022, cu câteva luni înainte de termenul contractual. Contructor au fost companiile Porr Construct Gmbh (Austria) şi Porr Construct SRL Bucureşti. Detalii, aici.



- Lotul 2 Boiţa-Cornetu (31,3km) a fost atribuit firmelor Mapa Insaat şi Cengiz Insaat din Turcia. Singurii ofertanţi, de altfel. Constructorii turci au la dispoziţie 68 luni ca să finalizeze segmentul de autostradă, din care 18 luni durata de proiectare și 50 de luni durata de execuție efectivă a lucrărilor. Termenul de finalizare a lucrărilor este 2027. Chiar zilele trecute, potrivit CNAIR, au demarat lucrările în zona Boiţa, judeţul Sibiu. Deocamdată, tăieri de copaci de pe traseul autostrăzii.
- Pe lotul 4 Tigveni-Curtea de Argeş (9,86 km) lucrează tot austriecii de la Porr Construct şi o fac la fel de bine ca şi pe lotul Sibiu-Boiţa. Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor este finalul anului 2026. Sunt, însă, şanse mari ca acesta să fie devansat. Detalii, aici (foto/video).
- Lotul 5 Curtea de Argeş-Piteşti (30,35 km) e executat de aceeaşi companie italiană WeBuild. Aceasta a început slăbuţ lucrările (detalii, aici), dar s-a mobilizat mai bine ulterior. Lucrările au început în 2021 şi sunt acum înaintea termenelor contractuale. Lotul ar trebui să fie deschis circulaţiei anul viitor.


surse foto: arhivă ArgeşulOnline.ro, Râmnicu-Vâlcea Week