Italienii de la Astaldi (WeBuild) îşi bat joc şi de podul de la Brăila, nu doar de autostrada Piteşti-Curtea de Argeş

Date:

Share post:

Constructorul italian Astaldi (rebotezat WeBuild după fuziunea cu Salini Impregilo) a lăsat-o moale de tot cu munca pe şantierul tronsonului de autostradă Piteşti-Curtea de Argeş, informam în iulie anul acesta.

Mai nou, italienii îşi bat joc şi de podul de la Brăila, o investiţie de o jumătate de miliard de euro, pe care promiseseră să o finalizeze anul acesta.

Despre podul peste Dunăre de la Brăila am scris şi noi (aici), comparându-l cu cele mai spectaculoase poduri de acest gen de pe continentul european.

Italienii au izbutit să-l exaspereze şi pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: acum câteva săptămâni îl informaseră că podul de peste Dunăre, de la Brăila, va fi deschis circulaţiei până la finalul acestui an.

Mai nou, însă, Astaldi i-a trimis ministrului, via CNAIR, o documentaţie stufoasă prin care cer o amânare de… trei ani a finalizării lucărilor la pod.

„Când merg acolo, eu sau directorul general al CNAIR și chiar primul ministru (corect, prim-ministrul – n.r.), ne spun că va fi deschis până la sfârșitul anului…

După care ne trimit hârtii către CNAIR că termină peste trei ani. Am trimis acolo o echipă și consilieri să evaluăm, că nu mai crezi nimic, iar săptămâna viitoare o să fiu acolo cu toată echipa; comportamentul ăsta dual mă bulversează… e un tertip, așa îl cataloghez”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu pentru Economedia.

Demnitarul a promis că va controla personal cum stau lucrurile la Brăila şi că nu va ezita să ia măsuri de penalizare a celor de la Astaldi.

Potrivit presei economice, sunt şanse mici ca podul de acolo să fie inaugurat, aşa cum trebuie să fie, la finalul anului. Mai ales că sunt întârzieri mari şi la drumurile de legătură ale podului, indispensabile pentru ca lucrarea să fie operaţională.

Certificat negativ pentru italienii delăsători

Deci, o nouă întârziere marca Astaldi. „Au deja un certificat negativ, le mai dăm unul”, spunea ministrul Transporturilor. Cel mai bine ar fi ca statul român să nu mai încredinţeze lucrări publice acestei companii, pentru că practica ultimilor ani a dovedit că acolo unde lucrează Astaldi nu se respectă niciodată termenele contractuale.

De menţionat că în august anul acesta, CNAIR a încredinţat celor de la Astaldi (WeBuild) şi proiectarea şi execuţia tronsonului Cornetu-Tigveni din autostrada Piteşti-Sibiu, un tronson lung (peste 37 km) şi greu, care va traversa efectiv munţii.

Potrivit contractului, perioada de proiectare este de 12 luni, până la 1 august 2023, iar perioada de execuție e de 45 de luni.

Valoarea contractului este de 5,3 miliarde de lei, exclusiv TVA, bani care sunt, în proporţie de 85%, fonduri europene nerambursabile.

sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Calea ferată Pitești-Ramificație Golești, închisă de azi, timp de două luni de zile

Linia de cale ferată Pitești-Ramificație Golești va fi închisă...

Compania autohtonă Elis Pavaje își extinde fabrica din Prahova

Cel mai mare producător român de pavaje, Elis Pavaje,...

Trolere pentru copii – cea mai frumoasă aventură începe atunci când copiii au propriile bagaje

Calatoriile inseamna aventuri, iar pentru copii, fiecare calatorie este...

Carambol cu patru maşini în comuna Moșoaia. Fetiţă de 6 ani rănită în zona feţei

În urmă cu puţin timp, pompierii argeşeni au fost...

FC Argeş şi-a asigurat menţinerea matematică în Liga 2

FC Argeş şi-a asigurat menţinerea matematică în Liga 2,...

Top 6 activități eficiente pentru copiii cu autism 

Ai un copil cu autism și vrei să afli...