Mulți dintre noi ne luptăm cu insomnia. Fie ne culcăm prea târziu, fie nu prea adormim, iar lipsa somnului ne poate afecta sănătatea și starea mentală. Noi am întocmit o listă cu câteva trucuri care nu vă vor alunga somnul.

Somnul este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le-am putea face pentru corpul nostru. Acele șapte, opt ore de somn pe noapte sunt într-adevăr sfinte și organismul nostru chiar are nevoie de ele. În primul rând, în timpul acelor ore, corpul nostru se reface, se odihnește și întră în starea de hibernare. Fără somn, nu am mai fi în stare să funcționăm și starea noastră s-ar degrada pe zi ce trece, până ce vom claca. Așadar, haideți să ne organizăm programul în așa fel încât să nu intrăm absolut deloc peste orele de somn. Dacă pierdem câteva ore într-o noapte, să avem grijă să recuperăm în următoarea noapte.

Dar ce facem dacă ne punem în pat la ora care trebuie și Moș Ene nu vine? Ei bine, îl putem “chema” dacă punem în practică câteva lucruri. De exemplu, să încercăm să întrerupem consumul de cafeină cu câteva ore înaintea orei de somn. Preferabil, încă de la orele după amiezii, ar trebui să renunțăm la orice băutură care ar conține asta. Firește, fiecare persoană e diferită și reacționăm diferit atunci când bem cafea sau băuturi carbogazoase cu cafeină, însă cu siguranță nici nu ajută la calitatea somnului. Ne-ar putea agita și ne-ar putea crește bătăile inimii.

În al doilea rând, este foarte important să punem telefonul deoparte cu cel puțin 30 de minute înainte să mergem la culcare. Lumina dispoziitivului în ochii noștri, pe întuneric, chiar înainte de somn, îi dă semnale creierului că încă nu este ora de odihnă. Așa că va sta alert și concentrat și cel mai probabil va dura câteva zeci de minute bune să adormim după. Ca să ne ia somnul repede, să încercăm să avem un ritual înainte de culcare: stingem orice lumină în cameră, fără lumina de la orice dispozitiv am avea – TV, telefon, tabletă. Am putea pune și o muzică de meditație care este chiar benefică în astfel de situații.

În al treilea rând, să încercăm să ne culcăm cam la aceeași oră în fiecare noapte și să ne trezim la aceeași oră. Corpul nostru va înțelege că aceea este ora în care să “încetinească” toate procesele și să se odihnească. Dacă trebuie să depășim acea oră fie pentru că trebuie să lucrăm la un proiect la care avem un termen limită și am rămas în urmă, fie pentru că vrem să urmărim un talk show sau un eveniment live târziu în noapte, cum ar fi un turneu de poker, putem să facem asta. Dar să încercăm să nu fie o regulă, ci o excepție. Imediat, a doua noapte, să revenim la programul nostru de somn. Altfel, ceasul nostru intern va fi dat peste cap.

Și perna și patul pe care dormi sunt importante. Deși acest lucru ține mai mult de preferința personală, o pernă tare sau moale – după caz – ne-ar putea incomoda gâtul și spatele și nu am mai putea adormi deloc. Și pozițiile în care dormim au relevanță. Fiecare o are pe a lui favorită în timpului somnului, însă să încercăm să nu punem presiune pe coloană sau gât prin poziții nenaturale.

Nu în ultimul rând, e important și ce consumăm înainte de culcare. O masă grea, ce conține carne, ar fi greu de digerat și ne-ar întrerupe somnul. Putem avea o gustare ușoară înainte, deoarece nici cu foame nu putem dormi. Putem de asemenea să bem și ceaiuri care ne-ar putea face bine. Nu orice fel de ceai însă, pentru că sunt unele care conțin cofeină.

În concluzie, programul de somn are un impact destul de mare asupra noastră. În funcție de cum am dormit, ne și începem următoarea zi. Dacă ne trezim și mai obosiți și poate cu ceva dureri de la cum am dormit, nu o să fim într-o dispoziție prea bună. Dacă suntem odihniți însă, avem și o calitate a vieții mult mai mare și suntem mai productivi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here