Banca ING a fost sancţionată de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) cu suma de 20.000 de lei din cauza incidentului privind dublarea tranzacţiilor realizate de o parte din clienţi cu cardurile online, la ATM-urile şi POS-urile altor bănci. Se pare că, ANPC consideră că acest lucru a afectat interesele economice ale consumatorilor, cum reiese dintr-un comunicat al instituţiei, mai ales că numărul persoanelor aflate în această situaţie nu este deloc de neglijat, numărul acestora fiind de peste 225. 000.

​„În urma verificărilor efectuate, banca a emis, în data de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaște faptul că, în data de 8.10.2018, începând cu ora 14.00, ING Bank a identificat dublarea tranzacțiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori, clienți ai băncii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora. De asemenea, ING Bank susține, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, că, din numărul total de consumatori afectați, „aproximativ 7.000 de clienți care au inițiat plăţi până la momentul remedierii, au fost afectați în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacțiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente”. Analizând aspectele descrise, ANPC constată că, prin afectarea intereselor economice ale consumatorilor, se încalcă prevederile art.7, lit.c), lin.2 din OG 21/1992 (r2) și se sancționează conform prevederilor art.50, alin.1, lit.a), cu amendă contravențională în cuantum de 20.000 lei”, se specifică în comunicatul emis de ANPC.

Reprezentanţii băncii olandeze au precizat că banii vor fi returnaţi păgubiţilor în cel mai scurt timp, cerând clienţilor iertare pentru neplăcerile provocate printr-un mesaj pe o reţea de socializare.

„O parte dintre clienții ING au putut vedea astăzi tranzacții dublate în extrasul lor de cont. Cauza vine dintr-o eroare operatională, in care unele fisiere de plată decontate astăzi au fost procesate de două ori. Eroarea nu a afectat în niciun fel alte servicii si sisteme ING. Lucrăm cu prioritate la remedierea incidentului si vă asiguram ca toate erorile vor fi corectate pânaîla finalul zilei. Ne pare sincer rau pentru neplăcerile create si vrem sa stiti ca suntem la curent cu toate sesizarile voastre”, au precizat cei de la ING.

Sursa: Hot News.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here