După ani buni de absenţă de pe piaţa auto din România, constructorul rus Lada-Avtovaz (la care, să nu uităm, grupul Renault e acţionar) revine în forţă, cu câteva modele atractive din punct de vedere al raportului calitate-preţ.

Intrată în dizgraţia automobiliştilor români după 1990, după ce aceştia au făcut cunoştinţă cu mărcile „serioase” din Europa şi Asia, marca Lada are, totuşi, şi în România oameni care o apreciază.

Importatorul Lada în România, firma orădeană Rusautopres SRL, comercializează deocamdată doar două modele de bază: Vesta (în variantele berlină, break şi un break cu aptitudini ceva mai deosebite, aproape de Stepway-urile Daciei) şi arhaicul tot-teren Niva (declinat şi el în cinci versiuni, cu 2, respectiv 4 uşi).

Lada Vesta, o ameninţare pentru Dacia Logan

Modelele Lada Vesta, intrate în fabricaţie abia cu cinci ani în urmă, la uzina din oraşul rus Ijevsk (Izhevsk), oferă un raport care pare, la prima vedere, foarte avantajos, între preţ şi echipare.

În plus, designul Ladei Vesta e unul surprinzător de modern. Parcă mai modern decât al Daciei Logan.

Designul e unul reuşit, după părerea noastră

Echiparea de bază a maşinilor ruseşti e superioară celor de bază ale Daciei Logan, fiind la nivelul echipărilor de top ale maşinii produse la Mioveni.

Break-ul denumit Vesta SW Cross, spre exemplu, e făcut pentru drumuri proaste, denivelate, cu suspensii ranforsate şi o gardă la sol aproape cât cea a Daciei Duster de mare (203 mm Lada, faţă de 210 Duster).

Nu lipsesc navigaţia şi ecranul tactil, nici aerul condiţionat cu reglare automată. Servodirecţia e asistată electric

E drept, ruşii nu oferă decât un singur motor pe Vesta, un benzinar de 1,6 litri şi 100 CP, dar sunt destui automobilişti care merg pe principiul „motor mare, viaţă mare, motor mic, viaţă mică”.

„Downsizing-ul” practicat de grupul Renault, ca şi de alţi constructori serioşi (motoare cu cilindree cât mai mică, supraalimentate şi cu softuri calibrate să scoată puteri incredibile din motoare minuscule) nu atrage chiar pe toată lumea

Echipare bogată încă din standard

La capitolul siguranţă, deşi Vesta nu a fost testată Euro NCAP, ruşii vin cu ofertă bogată încă din standard: vreo şase sisteme de asistenţă la frânare şi a tracţiunii (ABS; EBD, ESC, ASR etc), airbag-uri şofer, pasager şi laterale, senzori de monitorizare a presiunii aerului în pneuri, asistenţă la pornirea în rampă etc.

Spre deosebire de Dacia Logan, Vesta mai oferă faruri automate cu senzor de lumină, ştergătoare de parbriz acţionate de senzori de ploaie, lumini interioare cu LED, torpedou refrigerat, încălzire în 3 trepte a scaunelor din faţă şi alte câteva chestii de fineţe, pe care Dacia nu le oferă nici măcar opţional.

Motorul de 1,6 litri şi 16 supape promite să consume între 5,8 şi 9.2 litri la 100 km. Rezonabil, dar se putea şi mai puţin

Preţurile noilor Lada Vesta încep de la 9.800 de euro (berlina) şi ajung la 11.800 de euro, pentru break-ul supraînălţat SW Cross.

Sunt preţuri mai mici decât ale Daciilor Logan, la echipare comparabilă, ceea ce nu e deloc de neglijat.

Cât despre calitate, în general, nu ne putem da cu părerea. Cei mai în măsură să o facă sunt proprietarii de Lada Vesta.

Să notăm, totuşi, că ruşii oferă, standard, o garanţie de doi ani fără limită de km (spre deosebire de 3 ani sau 100.000 km, Dacia), care poate fi extinsă la 3 ani, tot fără limită de km, contra a 200 de euro suplimentari.

Un amănunt de culoare: maşinile Lada Vesta se fabrică într-o uzină din oraşul Ijevsk (Izhevsk), un oraş de vreo 4 ori mai mare decât Piteştiul şi în care, de decenii, se produc celebrele pistoale-mitralieră Kalaşnikov AK 47.

sursa foto: autolada.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here