Chestionată, ieri, la Forumul Industriei Auto 2019 de la Craiova, ministrul Mediului, dna Graţiela Gavrilescu (ALDE) a declarat că grupul de „experţi” de la diverse ministere, care primise sarcină să „clocească” o taxă auto inatacabilă în Justiţie, s-a dat bătut.

„Grupul… de lucru, din care fac parte inclusiv producătorii şi multe dintre ministerele abilitate, nu au reuşit (corect, nu a reuşit – n.r.) să găsească formula matematică astfel încât (taxa auto – n.r.) să nu mai fie atacabilă în Justiţie, aşa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu”, a declarat dna Gavrilescu.

Le-a trebuit acelor experţi mai bine de doi ani ca să afle ceea ce ştia toată lumea, anume că în Uniunea Europeană, construcţie care are ca fundament inclusiv libera circulaţie a mărfurilor, nu se mai pot impune astfel de taxe.

De altfel, unul dintre articolele tratatului Uniunii Europene, pe care România l-a semnat, în 2007, interzice explicit orice fel de taxe vamale sau cu efect echivalent, între statele membre.

Ce-ar putea face Guvernul, dacă chiar ar vrea să reducă poluarea provocată de maşini, ar fi, spre exemplu, să stimuleze folosirea de carburanţi alternativi, ecologici, mai puţin poluanţi (GPL, gazul natural comprimat GNC sau CNG, bioetanolul E85, biodieselul B100).

N-o face, însă, absolut deloc. La noi în ţară nu se găsesc la nicio staţie de alimentare cu carburanţi benzină E85 sau motorină B100, staţiile de CNG sunt doar câteva în toată ţara, iar stimulente fiscale pentru folosirea GPL nu există niciunul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here