Grupul Renault dublează producţia de autoturisme Dacia. Dar nu în România, ci în Maroc. Astfel, automobilele Dacia vor fi produse majoritar, sub emblema Renault, într-o ţară africană, dar, culmea, cu deschidere mai uşoară către Occident decât România, ţară membră UE.
Se pare că Marocul începe din ce în ce mai mult să ne eclipseze din acest punct de vedere, avantajul mare al marocanilor fiind modul de livrare, maritim, infrastructura internă, rutieră şi feroviară, net superioară faţă de România, dar şi avantajul geografic.
Marocul are trenuri de mare viteză
Astfel, uzinele din Maroc vor trebui să dubleze sarcinile de lucru pentru a ajunge la o producţie anuală de cca 500.000 de unităţi. Din acestea, 340.000 vor fi produse de uzina din Tanger, restul de 160.000 de cea din Casablanca.
Uzina din Tanger, deschisă în 2012, se axează mai mult pe producţia modelelor Dacia Sandero, Logan Break, Lodgy şi Dokker, cele mai mari vânzări avându-le modelul Dacia Sandero.
De precizat că ambele uzine Dacia din Maroc sunt legate între ele de autostradă şi că ambele oraşe unde sunt localizate sunt porturi la Marea Mediterană.
Amânarea la nesfârşit a demarării (măcar) lucrărilor la autostrada Piteşti-Sibiu începe să ne coste. Declaraţiile publice ale oficialilor Renault spun că sunt dedicaţi fabricii de la Mioveni şi că aici va rămâne inima Daciei.
Faptele lor, însă, arată că centrul de greutate al operaţiunilor se mută, treptat, dinspre noi către Maroc. E de înţeles: şi-au pierdut şi francezii răbdarea.
Guvernul nostru, din păcate, nu are timp să mediteze la fleacuri de-astea. El e ocupat cu revocarea procurorului general Lazăr şi cu lupta cu fantasma „statului paralel”.
Sursa: Playtech.ro