Grupul Renault, patronul mărcilor Dacia şi Lada, afectat serios de sancţiunile împotriva Rusiei. Ce consecinţe pot fi la Mioveni?

Date:

Share post:

Grupul Renault, care e nu doar proprietarul mărcii autohtone Dacia, ci şi al mărcii ruseşti Lada, va avea de suferit, din punct de vedere economic, de pe urma avalanşei de sancţiuni şi interdicţii de tot felul, care se revarsă asupra Federaţiei Ruse, după ce armata rusă a invadat Ucraina, în urmă cu şase zile.

Marca Lada aparţine, în proporţie de 69%, grupului Renault din anul 2017, grup al cărei principal acţionar e statul francez (acesta deţine 15,01% din acţiuni) potrivit publicaţiei franceze de specialitate L’Argus.

Pe piaţa din Rusia, în afară de Lada Vesta, despre care am scris în urmă cu doi ani, se mai vând cu succes şi alte modele Lada, care de fapt sunt maşini Renault „rebrănduite”. Una dintre cele mai bine vândute maşini de pe piaţa rusească, Lada Granta, e un model dezvoltat tot de Renault.

Împreună, modelele Vesta şi Granta au o cotă de piaţă în Rusia de 28,8%, ceea ce e impresionant.

Lada Granta, model produs sub patronajul Renault, un best seller în Rusia

Cu succes se vând în Rusia şi modelele Logan, Duster şi Sandero, doar că acolo ele se vând sub emblema Renault, nu sub cea a Daciei. Dacă ţinem cont că, în segmentul off-road, lider de piaţă e venerabila Lada Niva, se poate conchide că grupul Renault controlează piaţa auto rusească, într-o proporţie care nu lasă loc vreunei rivalităţi.

În total, operaţiunile din Rusia reprezintă 6% din cifra de afaceri a grupului Renault, potrivit publicaţiei Caradisiac.

„Prin cumpărarea Avtovaz… diamantul este, de fapt, primul producător rus (Lada – n.n.) Și nu numai că filiala din Rusia a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 2,9 miliarde de dolari (6% din cea a întregului grup Renault), dar a generat şi un profit de 247 de milioane de dolari”, mai notează publicaţia citată.

Inevitabil, sancţiunile la adresa Rusiei vor afecta şi activităţile uzinelor de la Ijevsk şi Togliatti, iar grupul Renault va înregistra, cu siguranţă, pierderi de pe urma acestor sancţiuni.

E posibil, de asemenea, ca şi statul rus să îngheţe activele companiilor străine din ţări care au aplicat acceaşi măsură Rusiei, caz în care situaţia operaţiunilor Renault în Rusia s-ar putea complica.

Şi vorbim de a doua cea mai importantă piaţă din lume pentru grupul Renault, după cea de acasă: potrivit New Mobility News, Renault a vândut în Rusia aproape o jumătate de milion de maşini anul trecut.

„Vindem 90% din producţia din Rusia pe piaţa locală, iar restul de 10% în ţări vecine cu Rusia, aşa că produsele noastre sunt foarte localizate”, a încercat să liniştească un pic apele Luca de Meo, şeful suprem al grupului Renault, care a mai spus, în presa franceză, că planul masiv de restructurare a operaţiunilor globale ale Renault, denumit „Renaulution”, lansat acum un an şi ceva, va continua să fie pus în aplicare.

Vor apărea, însă, inevitabil, întârzieri, poate chiar schimbări în acest mega-plan, în funcţie de situaţia generată de invadarea Ucrainei şi de sancţiunile împotriva Rusiei.

În ce măsură va fi afectată uzina Dacia de la Mioveni de această situaţie, e greu de anticipat. Consecinţe, însă, vor fi, pentru că dacă grupului Renault nu-i merge bine, nici Daciei nu-i va merge altfel.

În imaginea de sus, Lada Vesta în versiunea Crossover, una dintre cele mai bine vândute maşini din Rusia, fabricată la uzina grupului Renault de la Ijevsk.

Un amănunt de culoare: în judeţul Argeş există înmatriculată o astfel de maşină, proprietate a unei doamne care locuieşte în cartierul Găvana din Piteşti. În toată ţara circulă vreo 20 de Lada Vesta, „engineered by Renault”.

sursa foto: Lada by groupe Renault

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Din 2024, adio motoare diesel pe Dacia Duster

Începând cu modelele anului 2024, Dacia nu va mai...

CS Mioveni a scos un punct nesperat, la ultima fază a meciului: 1-1 acasă, cu Sepsi

CS Mioveni a jucat azi, cu Sepsi Sfântu-Gheorghe, un...

Avalanşa de la cabana Capra: până la prânz, salvatorii nu ajunseseră încă la turiştii blocaţi (video)

Efectivele impresionante ale forţelor de ordine, plus drumari şi...

O avalanşă puternică a lovit azi noapte cabana Capra, de pe Transfăgărăşan (galerie foto)

O avalanşă puternică a lovit în plin azi noapte...

FC Argeş, punct meritat la Sibiu, cu Hermannstadt: 1-1, gol Garita

FC Argeş a încerca azi, la Sibiu, cu câteva...