Noul pod rutier de pe DN 73 Câmpulung-Braşov, din localitatea Podu Dâmboviţei, se dă în folosinţă azi. Este cel mai lung pod în arc din România.
Podul, construit peste râul Dâmboviţa, va duce la eliminarea restricţiei de tonaj pentru traficul greu, existentă până acum pe DN 73. Nu c-ar fi fost prea respectată: transportatorii nu aveau, pur şi simplu, alternativă ocolitoare.
Podul cel nou, executat de firma Maristar Com SRL Bucureşti, îl înlocuieşte pe cel folosit din 1886-1888, declarat monument istoric.
Podul, lung de 170 de metri, a costat 46 de milioane de lei şi a fost finanţat din bani europeni (Programul Operaţional Infrastructură Mare POIM). Garanţia oferită de constructor este de 5 ani.
„Este primul pod metalic în arc de cerc cu calea de rulare la partea superioară construit până acum în România. Podul din zona localităţii Podul Dâmboviţei, situat pe DN73, are o lungime de 170 de metri şi o înălţime maximă de 31 de metri iar construcţia lui (finanţată prin POIM) a durat 1 an şi 6 luni.
Acesta va prelua traficul rutier pe traseul istoric Rucăr-Bran şi va avea o contribuţie importantă la dezvoltarea economică a zonelor tranzitate de DN73 în Muntenia şi Transilvania”, a transmis şeful CNAIR, Cristian Pistol.
Ce facem cu şoseaua?
Din păcate, şoseaua de la Câmpulung la Braşov, prin culoarul Rucăr-Bran, e într-o stare proastă. Deşi primul contract pentru modernizarea DN 73 Braşov – Piteşti a fost semnat în anul 2011, lucrările au început abia în mai 2014.
Constructorul care trebuia să efectueze lucrarea este asocierea dintre companiile române, belgiene şi spaniole Azvi SA, Straco Grup SRL, Piomar Development SRL şi Tractebel. Contractul cu acestea a fost reziliat în 2019.
„Continuarea lucrărilor de modernizare a DN 73 între Câmpulung și Brașov, a intrat pe linie dreaptă. DRDP Brașov a publicat în SEAP anunțul pentru demararea licitației care are ca obiectiv execuția lucrărilor de modernizare a drumului între km 54+050 – km 128+250.
Valoare estimată a investiției este de 688,5 milioane de lei fără TVA. Lungimea totală a sectorului vizat de modernizare este de 74,20 km”, a informat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, în vară.
surse foto: CNAIR, Wikipedia, Bebe Ivan
[…] Citeşte articolul integral şi vezi galeria aici.Advertisement […]