După renunţarea la motorizările diesel, la uzina Dacia se pune acum accent sporit pe motorizările duale, benzină şi GPL, ca un prim pas spre tranziţia înspre modele hibride şi electrice.

Maşinile Dacia noi produse la Mioveni au acum instalaţiile de GPL montate în fabrică, chiar de către specialiştii Daciei.

„Tehnologia GPL este acum integrată în România de echipele de ingineri de la Renault Technologie Roumanie, fiind complet instalată în procesele de fabricație de la uzinele Dacia din Mioveni.

Astăzi, echiparea este disponibilă pe toată gama Dacia și oferă o alternativă mai puțin poluantă în cazul vehiculelor cu motor cu ardere internă. În 2020, 26% din mașinile care au ieșit de pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni au avut instalate GPL direct în fabricație.

Alternativa GPL contribuie la protejarea mediului înconjurător deoarece combustia bazată pe GPL rezultă într-o emisie redusă de dioxid de carbon”, se arată într-un comunicat de presă al grupului Renault România.

„Începând de anul trecut, Dacia a adoptat denumirea comercială ECO-G pentru versiunile echipate cu motoare cu alimentare mixtă benzină/GPL.

În 2020, pe piața din România, au fost vândute peste 10 300 de vehicule cu motorizare ECO-G, ceea ce echivalează cu aproape 23% din totalul înmatriculărilor mărcii.

Pe modele, ponderea cea mai importantă a versiunilor ECO-G a fost înregistrată în cazul Sandero (44%), urmat de Logan (29% din total). În 2020, Dacia a fost lider pe segmentul GPL, această motorizare fiind existentă pe toată gama VP în Europa.

Prețul scăzut al carburantului GPL, emisiile reduse de CO2 și existența unei rețele extinse de stații de încărcare disponibile la nivelul întregii țări, sunt doar câteva dintre argumentele care explică succesul gamei Dacia ECO-G (pe GPL)”, se mai menţionează în comunicatul de presă citat.

Păcat că statul român – spre deosebire de alte ţări europene, cum ar fi Olanda, Franţa, Belgia etc – nu a încurajat niciodată şi nu încurajează nici acum folosirea GPL ori a altor carburanţi mai prietenoşi cu mediul decât cei clasici.

Dacă chiar ar vrea să reducă din poluarea provocată de vehicule, există destule alte soluţii, pe care alte state europene le aplică de ani de zile, ca soluţii de tranziţie spre mobilitatea electrică.

E vorba de biodiesel, de etanol (E85) în loc de benzină, de GPL-ul promovat mai nou de Dacia şi de CNG (compressed natural gas).

Din păcate, exceptând GPL-ul, ceilalţi combustibili mai puţin poluanţi nici măcar nu se găsesc la staţiile de carburanţi din România.

În imaginea de sus, un motor Dacia de 1 litru (TCe 100), pe GPL, instalat pe o maşină Logan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here