Conform datelor făcute publice de Asociaţia Constructo­rilor de Automobile din România (ACAROM), cifra de afaceri a industriei auto româneşti va creşte, până la finalul anului în curs, cu 5,2% faţă de anul precedent, atingând valoarea de 30 de miliarde de euro.

Aceste 30 de miliarde de euro înseamnă aproximativ 14-15% din produsul intern brut al întregii Românii.

La această cifră contribuţia decisivă, majoritară, o are Uzina Dacia de la Mioveni. Una deloc de neglijat o are şi Uzina Ford de la Craiova, care abia de acum încolo turează motoarele.

De asemenea, la cifra de 30 de miliarde de euro contribuie şi cei aproximativ 400 de furnizori ai Daciei şi ai lui Ford, dar şi ceilalţi producători români de componente auto care lucrează (şi) pentru alţi beneficiari, cum ar fi fabrica de anvelope Continental de la Timişoara sau cea de cutii de viteze de la Sebeş.

De aici se desprinde o concluzie bună şi una care să îndemne la precauţie, când e vorba de industria auto autohtonă.

Cea bună ar fi că avem o industrie de profil solidă, în continuă creştere, departe de a-şi fi atins potenţialul maxim.

Cealaltă concluzie ar fi că orice deranjament (cum ar fi, spre exemplu, o decizie politică nesăbuită) în bunul mers al lucrurilor în acest domeniu poate avea consecinţe dramatice.

Practic, fără sectorul auto, economia României riscă să se prăbuşească la primele turbulenţe serioase.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here