Află mai multe informații despre modul în care sporturile au fost afectate de pandemia de Covid-19 și care sunt speranțele pentru viitor.

Sportul este o industrie care are peste 4 miliarde de fani numai în zona fotbalului. Pe lângă sporturile tradiționale, de-a lungul timpului s-au dezvoltat și sporturile virtuale și e-sports. Zona de e-sports s-a dezvoltat puternic în ultimii ani și numai în perioada de restricții datorate crizei sanitare, în 2020, nivelul de interes pentru acestea a crescut cu 40%.

Utilitatea bonusurilor și a promoțiilor – https://partidulconservator.ro/de-ce-sa-folosesti-bonusurile-la-pariuri-sportive/– reprezintă un argument în favoarea creșterii interesului pentru acest tip de sporturi. În contextul în care sporturile clasice sunt încă sub restricțiile impuse de pandemie (se joacă fără spectator), reprezintă e-sports alternativa cea mai accesibilă pentru iubitorii de sport? Cum vor evolua sporturile tradiționale în anii următori?

Sporturile clasice – între pierderi financiare și speranța unor vremuri mai bune Predicțiile analiștilor indicau pentru 2020 o creștere cu 4,9% a veniturilor generate de sport în raport cu 2019. În anul începutului de pandemie, sportul a avut încasări la nivel global de 129 miliarde dolari, iar previziunile pentru anul următor (cu două evenimente de importanță

mondială) vizau venituri de 135, 5 miliarde dolari. Amânarea competițiilor Euro 2020 și Olympics Games 2020, dar și a aproape 26,500 de evenimente sportive a însemnat o scădere a veniturilor cu 46%.

Ca urmare a anulării și amânării a jumătate din evenimentele care urmau să se desfășoare în 2020 (peste 48,800), veniturile din sport au fost de numai 73,3 miliarde dolari. Întreg lanțul de conexiuni ce avea legătură cu sportul a avut de suferit de pe urma pandemiei. De la sportivi, publicitatea directă și indirectă, media, fani, cluburi și echipe și până la brandurile care sponsorizează sporturile la nivel global – toate au raportat pierderi financiare. De exemplu, în primele trei luni ale anului 2020, nivelul sponsorizărilor pentru evenimentele sportive a scăzut cu 40%.

Într-o astfel de situație, cum va reuși sportul să-și revină în anii următori? La o prima vedere, analiștii au concluzionat că sporturile prezintă în continuare interes pentru fani. Numai că, aceștia și-au extins preferințele și asupra sporturilor electronice, atât pe platformele de streaming video (creștere de 27% în luna martie 2020), cât și la nivel de căutare online (creștere de 20% în aceeași luna). Twitch și Youtube au raportat creșteri ale nivelului de trafic pe segmentele legate de e-sports de peste 25%, respectiv 15% în prima lună de lockdown global.

Evenimentele sportive din trecut care au fost retransmise în timpul crizei sanitare au generat interes în rândul iubitorilor de sport (17%). Sesiunile de discuții cu sportivii prin intermediul diverselor emisiuni online, a postărilor de pe rețelele de socializare sau a podcast-urilor au beneficiat de o creștere cu 18% a interesului.

Iar evenimentele virtuale, precum ePremier League (transmisiuni ale unor sesiuni de jocuri video jucate de fotbaliștii din această ligă) au generat un interes imens (peste 150 de milioane de urmăritori).

73% dintre cei care s-au orientat către e-sports în această perioadă își vor păstra interesul și după stoparea pandemiei. 18% dintre ei vor urmări sport live imediat ce va fi posibil, iar acest lucru este un semnal că sporturile clasice sunt la fel de îndrăgite ca în trecut.

Doar că, această criză sanitară le-a oferit oamenilor posibilitatea de a descoperi sportul tradițional într-o altă formă – cea digitală. Iar viitorul sporturilor va fi unul care va combina caracteristicile ambelor tipuri într-un produs final care le va oferi fanilor tot ceea ce este mai bun din amândouă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here