„Am un plan de a readuce la viaţă maşina ARO, mai precis celebrul model IMS”, a declarat azi, în exclusivitate pentru argesulonline.ro, europarlamentarul independent Mircea Diaconu.
Domnia-sa ne-a dezvăluit că a demarat un proiect în acest sens împreună cu un grup de ingineri şi tehnicieni, foşti angajaţi la uzina din Câmpulung Muscel, care actualmente lucrează pentru cunoscutul carosier câmpulungean Romturingia.
„IMS-urile au fost nişte maşini extraordinare, poate la fel de valoroase ca şi celebrele broscuţe ale constructorului german Volkswagen. Eu cred că maşina aceasta ar merita readusă la viaţă. E un proiect pe care eu îl consider fezabil. Au fost deja făcute nişte schiţe de proiect la Romturingia. Va fi o replică modernizată a vechiului IMS”, a mai spus Mircea Diaconu.
Muscelean de obârşie, domnia-sa este cunoscut ca un mare iubitor al maşinilor ARO. Fireşte, deţine o astfel de maşină, un ARO 10 galben, devenit celebru după ce dl Diaconu l-a folosit intens în campania electorală ce a precedat precedentele alegeri europarlamentare.
Proiect eşuat acum un deceniu şi jumătate
Readucerea la viaţă a celebrului IMS a fost şi în intenţia uzinei muscelene. În timpul madatului de director general al dlui Iustin Preoteasa, la începutul anilor 2000.
De altfel, primul prototip de IMS modernizat a fost aproape finalizat în vara anului 2004. Modelul beneficia de un motor modern, Andoria, de 2,4 litri turbodiesel, conform cu norma de poluare euro III, în vigoare atunci, de frâne mai eficiente şi de unele elemente de restilizare.
Din păcate, falimentul uzinei ARO a însemnat numai – să sperăm – amânarea revenirii la viaţă a Zimbrului Carpaţilor. Poate dl europarlamentar Mircea Diaconu să aibă mai mult succes în acest demers.
sursa foto: flickr.com