„Grupul francez Renault a anunţat marţi că o instanţă franceză l-a pus sub acuzare pentru înşelăciune, într-o investigaţie privind emisiile diesel ale automobilelor lansată în 2017, axată pe unele dintre vehiculele mai vechi ale producătorului auto şi suspiciuni de manipulare a testelor de poluare, transmite agenţia de presă Reuters, citată de portalul românesc de ştiri news.ro.

Grupul Renault a negat acuzaţiile pe care i le aduc magistraţii francezi, spunând, într-un comunicat de presă, că a respectat întotdeauna legile în vigoare pe pieţele unde a operat.

„Renault nu a comis niciodată vreo ilegalitate… vehiculele noasstre nu au fost şi nu sunt echipate cu sisteme care ar permite să înşele testele de emisii. Toate vehiculele Renault au fost aprobate întotdeauna în conformitate cu legile şi reglementările în vigoare”, a transmis biroul de presă al grupului de la Boulogne-Billancourt.

Grupul german VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat şi alte câteva mărci) a fost prins, în 2015, că instalase pe motoarele sale diesel nişte sisteme care „păcăleau” testele de emisii de noxe. Nemţii au fost prinşi trişând în SUA, prima dată, apoi s-a descoperit că escrocheria a fost practicată ani la rând, la nivel planetar. A fost ceea ce presa a numit scandalul DieselGate, deşi ar fi fost mai nimerit să-i spună VolkswagenGate.

Testate pe banc, maşinile VW-Audi „corespundeau” din punct de vedere al noxelor. În trafic, însă, motoarele lor diesel depăşeau cu mult nivelul maxim admis de noxe.

Drept pedeapsă, grupul german a plătit amenzi şi despăgubiri însumând, în total, aproximativ 32 de miliarde de euro. Nu a fost, însă, şi cazul României.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here