Emoţii la Dacia: „părintele” Renault trece printr-o criză profundă şi taie masiv din costuri

Date:

Share post:

Ştirea conform căreia grupul francez Renault a înregistrat, anul trecut, pierderi de peste 141 de milioane de euro n-a stârnit prea mare îngrijorare.

Mai ales că, în anul precedent (2018), profiturile atinseseră colosala sumă de 3 miliarde de euro.

2019 a fost primul an din ultimii zece în care grupul Renault a mers, cum se spune, pe pierdere. Cum spuneam, însă, nu s-a îngrijorat nimeni. Dacia stabilea an de an şi lună de lună noi recorduri, de la Logan, şi apoi Duster încoace, deci motive de îngrijorare la Mioveni nu prea erau.

Acum, însă, încep să apară.

Mai ales pe fondul pandemiei de coronavirus, care a afectat statele vest-europene (y compris Franţa) cu o severitate pe care noi, în Estul estului, abia dacă o putem bănui.

Vânzările tuturor mărcilor s-au prăbuşit dramatic. Acţiunile grupului Renault se vând azi cu vreo 18 euro bucata; la un moment dat, preţul era de peste 100 de euro bucata.

În presa franceză a apărut ştirea conform căreia grupul Renault ar fi cerut ajutor statului francez, în speţă un împrumut de 5 miliarde de euro pe care statul (acţionar cu aproximativ 15% al grupului) ar urma să-l garanteze.

Ştirea n-a fost iniţial luată în serios, pentru că a apărut în periodicul satiric „Le canard enchaîne”, un fel de „Kamikaze” de la noi.

Dar ea a fost, ulterior, confirmată chiar de oficiali ai constructorului francez (după ce ştirea a apărut şi în ziare serioase, gen „Le Figaro”) care a mai anunţat că lucrează la un plan de reducere a costurilor cu circa două miliarde de euro, în următorii doi ani.

S-a adus în discuţie inclusiv posibilitatea închiderii unor uzine. De aici încolo, chestiunea devine serioasă şi, evident, ne-am întrebat, şi noi, şi alţii cărora le pasă de Dacia, dacă nu cumva şi uzina de la Mioveni ar urma să fie afectată.

Din câte am putut afla lecturând presa franceză, generalistă şi de specialitate, deopotrivă, uzina Dacia de la Mioveni va fi ferită de spectrul închiderii sau al limitărilor de capacitate.

Oficialii grupului Renault ştiu bine că, în ultimii câţiva ani, Dacia a fost locomotiva care a tras după sine vânzările grupului.

În discuţii privind închiderea (temporară) sau reducerea de capacitate sunt câteva uzine din Franţa, dar şi unele din Rusia şi Turcia, se spune în presa din Hexagon.

Cu toate acestea, pericolul nu e nici pe departe de a fi trecut. Dacă Renault suferă, va suferi şi Dacia.

Sperăm, însă, că aşa cum şi-a mai revenit şi în alte două sau trei situaţii ale istoriei sale, din ipostaze vecine cu falimentul, grupul Renault îşi va reveni şi de data aceasta.

La o ipoteză contrară nu îndrăznim nici să ne gândim.

sursa foto: Groupe Renault

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Citeşte
ŞI

Muzică și poezie, la Filarmonica Pitești

Vineri, 12 august, de la ora 19, în Sala...

Camion plin cu lemne, confiscat de către jandarmii argeşeni

Ieri, jandarmii montani de la Arefu au confiscat un...

Victor Predescu din Rociu-temerarul care a ajuns pe Everest

La o vârstă la care alţii stau şi îşi...

Crimă şocantă descoperită la Bascov. Bărbat cu probleme psihice care a ucis 5 membri ai familiei

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Argeș au...

Video: Percheziţie pentru identificarea unei arme

Polițiștii din cadrul Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase...

Campionat internațional de volei la Mioveni

Sala Sporturilor din Mioveni găzduiește, de miercuri, 10 august,...

Accident între un autoturism şi un autocamion la Morăreşti. Cinci victime transportate la spital

Aseară, în jurul orei 19.27, pompierii argeşeni împreună cu...

Balkanik Festival la Grădina Uranus din Bucureşti

Balkanik - World Music Festival, eveniment recunoscut pentru atmosfera...